45 Cele mai bune sfaturi pentru sanatate fizica si psihica

Am cules cele mai bune 45 de sfaturi de sanatate pentru tine. Ia in calcul ca cel de-al 46-lea sfat este sa acorzi timp pentru a citi acest articol. Pentru a fi mai usor de urmarit, in acest articol gasesti primele 15 sfaturi pentru sanatatea fizica, urmand ca in articole viitoare sa ti le oferim si pe celelalte.

15 Sfaturi pentru sanatate. Atentie la dieta!

1.Nu sari peste micul dejun. Studiile arata ca a manca un mic dejun adecvat este unul dintre lucrurile cele mai pozitive pe care le puteti face daca doriti sa pierdeti in greutate Un mic dejun echilibrat include suc ​​proaspat de fructe, cereale bogate in fibre, lapte degresat sau iaurt, paine prajita și un ou fiert.

2.Controlul zaharului. Mai mult de 80 la suta din diabetici de tip 2 mor de boli de inima, așa ca asigurați-va un control al nivelului de glucoza, și urmariti tensiunea arteriale si nivelul colesterolului. Zaharul chiar este un pericol pentru sanatate!

3.Pune accent pe igiena danturii. Multi oameni nu stiu cum sa se spele pe dinti in mod corespunzator. Perierea necorespunzatoare poate provoca daune atat dintilor cat si gingiilor. O multime de oameni nu perie pentru suficient de mult timp, nu folosesc ata dentara si nu vad un dentist in mod regulat. Țineti periuta de dinți în același mod în care ar deține un creion, si periati pentru cel putin doua minute. Și nu aveti nevoie de o periuta de dinti de lux – doar una practica, cu peri moi, pe care sa o inlocuiti in fiecare luna.



4.Consuma usturoi, ceapa si praz. Un studiu de la Institutul de Sanatate a Copilului din Cape Town a constatat ca a manca usturoi crud ajuta impotriva infectiilor grave. Actiunile termice distrug aceste proprietati, asa ca mananca-le crude.

5. Consuma vin rosu. Un pahar de vin rosu pe zi este bun pentru tine. O serie de studii au descoperit acest lucru, dar recent s-a constatat ca polifenolii (un tip de antioxidant), aflati in ceai verde, vin rosu si masline, pot ajuta impotriva cancerului de san. Se crede ca antioxidantii ajuta sa va protejati de substante cancerigene din mediu- cum ar fi fumul de tutun.

6. Consuma calciu zi de zi. Ia calciu din tablete, consumand lapte sau iaurt. Iti vei mentine oasele puternice. Amintiti-va ca densitatea osoasa scade dupa varsta de 30 de ani. Aveti nevoie de cel putin 200 de miligrame pe zi, care ar trebui sa le combinati cu magneziu, altfel calciu nu se va absorbi.

7.Consuma fructe de padure. Afinele, capsunile si zmeura contin substante nutritive cunoscute ca antocianidine, care sunt antioxidanti puternici.

8.Consuma curry. Alimentele picante,condimente care contin ardei iute sau piper, activeaza hormonii fericirii. Endorfina are un efect puternic, aproape narcotic, de a te face sa te simti bine. Dar ia-o usor cu carnea de miel, de porc si de oaie, cu continut ridicat de grasimi si ai grija la felurile de mancare servite in multe restaurante indiene.

9. Aveti grija cu suplimentele. Unele suplimente pe baza de plante – de la sunatoare si ginkgo biloba la usturoi, ghimbir, ginseng si feverfew – pot provoca un grad ridicat de sangerare in timpul interventiei chirurgicale, avertizeaza medicii. Poare ar fi intelept sa incetati sa luati toate medicamentele, inclusiv suplimentele pe baza de plante, cel putin doua saptamani inainte de interventia chirurgicala, si informati medicul cu privire la utilizarea acestora. Poti citi aici mai multe despre suplimente nutritive!



10.Consuma rosii. Rosiile contin licopen, un luptator puternic impotriva cancerului. Sunt, de asemenea, bogate in vitamina C. Vestea buna este ca rosiile gatite sunt, de asemenea, hranitoare, astfel incat pot fi folosite in paste, supe si musaca. British Thoracic Society, spune ca rosiile si merele pot reduce riscul de astm si boli pulmonare cronice. Ambele contin quercetin antioxidant. Pentru a va bucura de aceste beneficii, mananca cinci mere pe saptamana sau o tomata in fiecare zi.

11.Incarca-te cu vitamina C. Ai nevoie de un minim de 90 mg de vitamina C pe zi si cel mai bun mod de a o consuma este din fructe proaspete si legume.

12.Consuma acid folic. Acidul folic ar trebui sa fie luat in mod regulat de catre toate mamele insarcinate si persoanele cu o imunitate scazuta la boli. Acidul folic previne spina bifida la copiii nenascuti si pot juca un rol in prevenirea cancerului. Se gaseste in legume cu frunze verzi, ficat, fructe si tarate.

13.Consuma vitamina A. Aceasta vitamina, si beta-caroten, ajuta pentru a stimula imunitatea impotriva bolilor. De asemenea, ajuta in procesul de vindecare a bolilor cum ar fi rujeola si este recomandata de OMS. Surse naturale bune de vitamina A sunt rinichi, ficat, produse lactate, legume verzi si galbene, pawpaw, mango, ardei iute, macris rosu si ulei de palmier rosu.

14.Apa pura. Nu consuma bauturi energizante in timpul antrenamentelor. Ramai hidratat corespunzator consumand apa, dar nu exagera. Hidratarea organismului este extrem de importanta si se face cu apa pura!

15.Carbohidratii potriviti. Carbohidratii cu un indice glicemic mare, cum ar fi paine, zahar, miere si produsele alimentare pe baza de cereale va oferi instant energie si va accelera metabolismul. Daca sunteti in incercarea de a slabi, consumati fasole, orez, paste, linte, mazare, soia si tarate de ovaz, toate avand indice glicemic mic.

AICI gasesti alte 10 Sfaturi pentru sanatatea mentala!

10 Sfaturi pentru sanatatea sistemului muscular!

Aboneaza-te  la newsletterul nostru pentru a afla despre celelalte articole de sanatate:


Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.