Principiile unei diete de vara

Datorita temperaturilor inalte de afara (practic nu prea iti vine sa mananci gras si consistent), precum si a varietatii de legume si fructe proaspete, vara poate fi anotimpul perfect pentru a urma o dieta de slabit sau de ce nu, una de detoxifiere. In plus vara ai si motivatia data de un corp slab in costum de baie sau haine lejere, deci e numai bine sa pui in aplicare diverse diete ce iti pot imbunatati sanatate sau silueta.

Apetitul scazut plus un consum mare de lichide iti dau un ajutor nesperat, asa ca nu ai niciun motiv sa nu dai jos cateva kilograme. Pe langa o stare de sanatate mai buna si psihicul tau are de castigat, increderea si stima de sine fiind doar doua dintre efectele colaterale ale unei diete pe timp de vara.

Atentie insa, nu orice dieta se potriveste oricui, asa ca cel mai bine ar fi sa ceri sfatul unui nutritionist mai intai, in felul acesta te feresti de a-ti face mai mult rau decat bine, dar si poti avea parte de dieta care se potriveste cel mai bine corpului si obiectivelor tale.



Cele mai bune recomandari ale dietei pe timp de vara:

Multe legume si fructe proaspete. Atentie insa la fructe sa nu aiba un continut ridicat de calorii dat de fructoza, legumele fiind cele mai indicate. Alege rosiile, dovleceii, vinetele si spanacul ce intotdeauna ne face bine (vezi si idei de retete cu spanac).

Mai putina carne (optati pentru carne slaba de pui sau peste daca este nevoie sa consumati) si lactate grase (fara unt, cascaval sau branzeturi grase). Iaurtul este un aliment excelent, mai ales ca poate fi combinat si cu cereale pentru un mic dejun sanatos si hranitor.

Eliminati pe cat posibil alcoolul, alimentele sarate si procesate sau dulciurile. Stim ca este sezonul berii reci la terasa sau al inghetatei insa ar fi bine sa va abtineti daca doriti rezultate bune. Aceste alimente va furnizeaza doar calorii goale, fara un aport de vitamine si minerale.

Hidratati-va cu multa apa si ceaiuri neindulcite. Cititi aici mai multe despre importanta hidratatirii pentru sanatate.

Evitati gustarile dintre mese, mai ales cele cu snacksuri, covrigei sau biscuiti. Daca simtiti nevoia sa mancati ceva, alegeti nucile, alunele, migdalele sau fisticul.



Un meniu simplu de vara poate arata asa:

Mic dejun: iaurt cu cereale sau paine prajita cu branza slaba sau oua fierte cu legume. Puteti bea si o cafea neindulcita. Painea ar fi de preferat sa fie integrala.

Pranz: supe de legume, salate de vara cu putina carne sau gratar de carne slaba cu garnitura de legume. Daca sunteti fan paste incercati sa consumati din cele integrale.

Cina: salata de legume, cartofi natur sau iaurt.

Atentie si la portii, de preferat sa fie mici/medii, astfel incat digestia alimentelor sa fie usor de realizat.

O vara frumoasa si sanatoasa va dorim!

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.