Picioare umflate si obosite? Cauze si remedii eficiente!

Cu totii ne-am confruntat de multe ori cu senzatia de oboseala a picioarelor si cu umflarea acestora. Fie ca a fost dupa o zi in care am stat mult in picioare sau am mers mult pe jos, fie ca avem anumite afectiuni care au ca efect aceste simptome, picioarele umflate sunt o realitate ce nu poate fi ignorata. In acelasi timp ne da batai de cap, de la incaltamintea pe care nu o mai putem incalta, sau care la sfarsitul zilei ne strange atat de tare.

In acest articol prezentam cateva dintre cauzele picioarelor umflate, dar si ce tratamente sau remedii putem incerca ca sa scapam de ele.



Cauzele picioarelor umflate.

Cele mai comune cauze pentru umflarea picioarelor sau senzatia de oboseala, sunt problemele vasculare si de circulatia sangelui.

Dieta necorespunzatoare, bazata pe concum exagerat de grasimi, sare, afecteaza circulatia sangelui in organism, duce la retentia apei in organism. Deci mai putina sare, ca sa puteti elimina apa si sa nu se umfle picioarele.

Fumatul, afecteaza si el circulatia sangelui ceea ce duce implicit la umflarea picioarelor, precum si unele afectiuni ale rinichilor sau ficatului.

Statul in picioare timp indelungat, sau statul la birou cu picioarele incrucisate blocheaza circulatia corecta a sangelui, insa acestea sunt cauze punctuale, care duc la situatii specifice.

Daca pe langa aceste simptome mai aveti si diverse afectiuni articulare si cautati un tratament artroza, exista o multime de clinici de kinetoterapie si recuperare medicala care va pot ajuta.



Remedii impotriva picioarelor umflate

Daca cauza principala este retentia apei in organism, cauta sa elimini consumul de sare, consuma cat mai multe ceaiuri depurative, si redu consumul de apa.

Sportul sau mersul pe jos moderat ajuta la tonifierea sistemului vascular, si este indicat mai ales daca aveti un job sedentar in care stati foarte mult pe scaun. La birou poti face scurte pause in care sa mergi putin pe jos sau sa urci cateva scari (mare grija si la alte afectiuni articulare cum este gonartroza care va poate afecta serios genunchiul la urcatul scarilor).

Fara pantofi cu toc in cazul femeilor, poate doar la ocazii speciale, insa in niciun caz zilnic.

Dieta bazata pe fructe si legume, fara prajeli sau grasimi. In general alimentele cele mai grele se consuma dimineata, organismul avand posibilitatea sa le digere si elimine, seara doar alimente usoare.

Bai cu sare si otet. Pune intr-un lighean apa firbinte amestecata cu sare si otet, si stai asa o jumatate de ora.

Masaj cu uleiuri esentiale.  Poti incerca uleiul de menta sau grapefruit, cu care sa iti masezi picioarele.

Te-ar putea interesa sa citesti si despre Sedentarism si bolile asociate acestuia.

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.