5 obiceiuri simple care ne lungesc viata

Oricat ar parea de simplu, exista mici obiceiuri zilnice, care implementate in rutina curenta sau practicate cu regularitate ne pot mari substantial speranta de viata. Cercetatorii care au studiat secretele din spatele unei longevitati ridicate au estimate ca femeile pot trai cu pana la 14 ani mai mult, iar barbatii cu pana la 12 ani.

Mentinand aceste cinci obiceiuri in stilul de viata nu doar ca mareste speranta de viata, dar va ajuta sa traiti o viata mai sanatoasa si fericita, ferita de boli grave si afectiuni care sa va afecteze calitatea vietii. S-a descoperit o legatura directa intre aceste obiceiuri si problemele cardiovasculare (80% mai putin probabil ca cineva sa moara din afectiuni cardiovasculare) si cancer (65%  mai putin probabil sa dezvolte cancer). Aceste studii s-au intins pe durata a 30 de ani, ceea ce ne face sa le luam in serios…



5 obiceiuri simple ca sa traiesti mai mult:

Dieta sanatoasaAi mare grija la calitatea alimentelor pe care le consumi, evita alimentele procesate sau semi preparatele, dulciurile, mesele tip fast food.Incearca sa mananci cat mai putina carne rosie si cat mai mult peste sau pui, evita grasimile sau uleiurile hidrogenate. Fructele si legumele, atat in stare cruda cat si pregatite termic ar trebui sa faca parte din alimentatia zilnica. Tine cont ca o dieta sanatoasa inseamna si moderatie, mancat putin si mai des, fara excese de orice fel. Puteti incerca si sa consumati diverse suplimente cum ar fi vitamine, minerale, proteine din zer, insa numai daca nu aveti o dieta complexa.

Nu fumati. Tutunul afecteaza intreg corpul uman, printre cele mai periculoase boli pe care le cauzeaza amintim: astmul bronsic, cancer pulmonar, scaderea capacitatii sistemului imuniar, cancer de esofag, gat, pancreas, afectarea dintilor si a gingiilor, impotenta si scaderea fertilitatii la barbati, boli cardiovasculare (hipertensiune, ateroscleroza, tromboza).

Faceti regulat exercitii fizice. 30 de minute de exercitii zilnic fac foarte mult bine corpului, si va ajuta sa aveti o viata sanatoasa si lunga. Daca nu stiti ce sport sa faceti cititi si articolul Alege sportul care ti se potriveste.  Miscare puteti face in parc, mergand pe jos la serviciu, alergand sau mergand la sala (descopera si cele mai bune suplimente cu iglutamina), important este sa o inglobati in rutina zilnica.



Nu beti mult alcool. Un pahar de vin pe zi femeile si doua pahare de vin pe zi barbatii, se considera o cantitate acceptata de alcool, ce este mai mult afectand serios sanatatea.

Greutate corporala normala. Aveti grija la greutatea corporala, nu va ingrasati sau deveniti obez, se stie ca cei slabi traiesc mai mult. Explicatia este simpla – supraponderabilitatea vine la pachet cu afectiuni cardio vasculare si diabet.

V-ar putea interesa sa cititi si Frumos si sanatos cu produse naturiste!

Gandeste-Pozitiv! Aboneaza-te la newsletter pentru alte articole interesante


Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.