10 greseli in management, care influenteaza productivitatea angajatilor

Cand angajatii nu sunt foarte productivi la locul de munca, nu este intotdeauna vina lor. Felul in care seful manageriaza echipa are un mare impact asupra productivitatii ei. Un lider bun stie sa isi formeze echipa si sa o motiveze pentru a lucra eficient si eficace la indeplinirea obiectivelor din companie. Sunt cativa pasi in eficientizarea muncii in echipa si am mai scris despre asta. Cand ei nu se respecta, rezultatul este o echipa neomogena, neimplicata si neproductiva.

Citeste mai departe pentru a afla cele 10 modalitati prin care un manager sta in calea angajatilor, precum si solutii propuse pentru a impiedica acest lucru.

10 Greseli pe care le fac managerii si care ii fac pe angajati mai putin productivi:

1.Seful este un obstacol pentru angajatii lui.

Solutia: Ofera oamenilor din echipa mai multa autoritate si libertate in luarea deciziilor. Lasa-le anumite domenii in care sa poata actiona fara aprobarea ta.

2.Managerul nu deleaga din responsabilitati.

Solutia: Nu-ti mai folosi angajatii ca ajutoare si da-le responsabilitati reale. Deleaga sarcinile adecvate fiecarui om, in functie de experienta, abilitatile si cunostintele pe care le are. Chiar daca in prima faza poate dura mai mult realizarea acelui lucru, pe termen lung castigi un angajat mai competent si motivat!

Primii pasi in leadership

3. Managerul nu are asteptari clare.

Solutia: Asigura-te ca i-ai informat care sunt cele mai importante obiective pe care ei trebuie sa atinga, in cand timp si cu ce resurse. Pentru asta este nevoie sa comunici eficient si sa iti fie tie foarte clar care sunt obiectivele de indeplinit!

4. Leaderul nu da feedback util.

Solutia: Ofera feedback clar si direct cu privire la ce fac bine si la ce ar trebui sa mai imbunatateasca fiecare om din echipa. Feedback-ul trebuie sa fie specific, util, clar si cu intentii pozitive. Adica scopul lui este de a dezvolta abilitati si competente, nu de a critica sau a „certa” pe cineva.

5. Seful nu ofera timp oamenilor sa se concentreze.

Solutia: Incurajeaza-ti angajatii sa-si rezerve timp pentru munca in liniste, si nu ii intrerupe. Daca observi ca nu au un bun management al timpului, atunci le poti face un curs de time management!

6. Managerul neglijeaza nevoile angajatilor in favoarea performantelor acestora.

Solutia: Fii proactiv si intreaba-ti echipa de ce are nevoie, deoarece majoritatea angajatilor nu vor cere ei un computer mai bun sau alte lucruri asemanatoare. In plus, nevoile emotionale precum aprecierea, respectul, recunoasterea meritelor conteaza enorm la motivarea lor.

7. Managerul nu isi lasi oamenii sa lucreze de acasa cand munca permite acest lucru.

Solutia: Lasa-i. Studiile arata ca sunt mai putine sanse sa-si ia o zi libera personala cand au posibilitatea sa lucreze de acasa. In plus, ei castiga timpul pe care altfel l-ar fi pierdut in trafic. De asemenea, astfel le castigi loialitatea si increderea.



8. Managerul nu investeste in oameni. Esti zgarcit cu trainingurile

Solutia: Trimite-i la traininguri si cursuri de dezvoltare personala, fie ca sunt la centre speciale sau doar online. Astfel, ei vor invata lucruri noi care nu pot decat sa-ti ajute afacerea. In plus contribui la nivelul lor de motivatie si incredere in fortele proprii. Angajatii mai bine pregatiti sunt si mai productivi la locul de munca.

9. Seful insista ca angajatii sa aduca adeverinte medicale atunci cand au liber pentru ca sunt bolnavi.

Solutie: regandeste-ti strategia. Sa pui un angajat sa mearga la doctor pentru o raceala este o insulta, nu este productiv si cresc sansele ca acesta sa vina la birou bolnav, raspandind virusul. 

10. Seful Creeaza un climat de frica si anxietate.

Daca conduci prin control rigid si frica, angajatii nu vor veni cu idei noi si nu vor fi sinceri despre problemele lor, ceea ce va limita reusitele echipei tale. Invata sa-ti pese de calitatea vietii angajatilor tai, trateaza-i cu demnitate si bunatate chiar si in cele mai grele momente.

Citeste si De ce salariul nu este un bun motivator pentru angajati

PS: Aboneaza-te la newsletter si primesti GRATUIT, Ghidul de Comunicare Asertiva.


Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.