Pregatirea organismului pentru iarna

Chiar daca afara sunt temperaturi de sfarsit de vara sau de inceput de toamna, iarna pandeste dupa colt, si ar fi bine sa nu ne ia pe nepregatite. Schimbarile climatice din ultimii ani au facut ca iernile sa fie mai calde si mai uscate, insa tocmai acest lucru poate fi periculos pentru organism, temperaturile geroase fiind si cele care distrug virusii, iar cele calde care ajuta la raspandirea lor.

Este bine de stiut ca in afara vaccinarii impotriva gripei,  obligatorie pentru copii sau batrani, dar si pentru cei care se stiu cu probleme de sanatate, putem intreprinde o serie de actiuni care au rolul de a ne pregati organismul pentru iarna. Daca vrem sa trecem sanatosi peste iarna atunci ar trebui sa luam in calcul intarirea sistemului imunitar, asa cum facem pregatirea unei masini pentru iarna, tot asa putem proceda si cu corpul nostru.



Pregatirea organismului pentru iarna, actiuni simple dar cu efecte mari.

Intarirea sistemului digestiv. Se stie ca sistemul imunitar are baza in intestine, de aceea este esential sa avem grija de sistemul nostru digestiv, astfel ca organismul sa lupte eficient cu bacteriile si cu virusii. Muraturile, iaurtul sau chefirul au probiotice in stare naturala, insa puteti lua si diverse suplimente. Alimentatia trebuie adaptata la temperatura de afara, este momentul sa renuntam la salate sau bauturi reci si sa consumam supe calde, ceaiuri, legume fierte, dar si usturoi sau piper.

Cura de vitamine.  Pregateste-te sa infrunti virozele si sezonul rece cu o cura de vitamine si minerale, care sa iti fortifieze intreg organismul, mai ales sa vei consuma tot mai putine fructe si legume in stare proaspata.Ai grija sa nu exagerezi insa, poti consulta un doctor inainte de a te apuca sa consumi. Vitamina D este esentiala in acest sezon, deci urmareste sa ai intotdeauna aportul optim.

Odihna. Nu neglijati odihna de calitate in timpul noptii, un somn odihnitor si indestulator ajuta organismul sa faca fata temperaturilor scazute, intarind atat sistemul imunitar dar si starea psihica, stiut fiind ca zilele reci si fara soare ne pot predispune la diferite tulburari de dispozitie.



Ingrijirea pielii. Vitaminele si hidratarea ajuta pielea sa faca fata cu brio temperaturilor scazute, insa puteti apela si la diverse creme pentru o hidratare suplimentara si prevenirea afectiunilor de sezon ale pielii, cum ar fi dermatita atopica (mai ales la copii).

Exercitii fizice.  Se stie ca sportul ne intareste sistemul imunitar, iar in particluar ajuta si la flexibilizarea articulatiilor si intarirea musculaturii, atat ne necesare in sezonul rece. Daca se poate face in aer liber in zilele cu soare este cu atat mai bine.

Te-ar putea interesa sa citesti si despre Ingrijirea pielii in sezonul rece!

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.