Obiceiuri eficiente pentru intarirea sistemului imunitar

A venit sezonul rece sau, cum i se mai spune, perioada racelilor. Acum, mai mult ca in restul anului, trebuie sa ai grija sa iti intaresti sistemul imunitar, pentru a te putea bucura de toamna si tot ce ofera ea: culori minunate, fructe si legume gustoase, temperaturi potrivite. Pentru a-ti ajuta organismul sa se adapteze mai usor trecerii de la vara la toamna, sunt cateva obiceiuri de care trebuie sa tii seama.

Sportul si imunitatea buna merg mana in mana

Temperatura de toamna este numai buna pentru a te apuca de sport in aer liber sau pentru a merge la sala. Concediile s-au terminat, asa ca poti spune ca ai revenit la un program relativ fix in fiecare zi. Astfel, pentru o imunitate mai buna ar fi minunat daca ai include sportul in programul tau zilnic sau saptamanal. Sportul crește temperatura corporala si accelereaza bataile inimii. Asta inseamna ca celulele albe se pun in miscare ajutand sistemul imunitar. Mai mult, activitatile ce includ meditatia, precum Pilates, prin tehnicile de respiratie, aduc numai beneficii in lupta organismului cu virusii.



Alimentatia sanatoasa, baza unui sistem imunitar puternic

Chiar daca vremea rosiilor coapte si a fructelor de padure a trecut, toamna ne aduce, pe langa culorile frumoase, fructe si legume extrem de bogate in antioxidanti si vitamine. Mai mult fructele de toamna care au coaja comestibila, precum merele, perele, prunele, strugurii, contin in cojile lor pectina. Aceasta scade nivelul colesterolului si lupta impotriva bacteriilor.

  • Chiar daca le gasim tot anul, sezonul merelor este toamna. Acest lucru se simte si la gustul lor, toamna fiind cele mai gustoase. Nu degeaba se spune ca daca mananci un mar pe zi, te tii departe de medici. Merele, bogate in antioxidanti, au extrem de multa vitamina C. Gutuile, de asemenea, sunt bogate in vitamine.
  • Perele nu sunt niciodata atat de bune ca toamna. Pe langa faptul ca sunt moi, zmoase, gustoase si parfumate, sunt si extrem de sanatoase
  • Cand spui toamna, gandul te duce automat la dovleci si dovlecei. Fie că alegi sa ii consumi in placinta, fie in smoothie-uri, acestia sunt o doza extrem de bogata de vitamina A si Omega 3, pe langa altele.
  • Sfecla inseamna acid folic, potasiu si antiohidanti. Toamna o gasesti in mai multe feluri: mov, alba, aurie sau multicolora, dand astfel culoare meselor tale. Partea si mai buna in ceea ce priveste sfecla este ca o poti consuma in toate felurile, cruda sau gatita, pasata pentru smoothie-uri, rasa in salate, cuburi in ciorbe.

Apeleaza la suplimente si ceaiuri!

Te intrebi daca ai cum sa echilibrezi sistemul imunitar doar din alimentatie si stilul de viata sanatos? Daca simti ca totusi aceste masuri nu sunt suficiente, administrarea periodica a unui supliment cu multivitamine si minerale te poate ajuta. Chiar daca ce e mult strica, valabil uneori si in cazul suplimentelor alimentare, o cura de „multivitamine” pentru cateva zile pe luna este chiar indicata. In plus, poti incepe sa consumi ceaiuri chiar daca nu ai racit. Ceaiurile din plante naturale cresc imunitatea si te ajuta sa iti adaptezi mai repede organismul la noile temperaturi de afara.



Odihna, prieten pentru sistemul imunitar

Chiar daca nu pare un aspect important, odihna joaca un rol esential in crearea unui sistem imunitar bun. Ai grija sa dormi cel putin 8 ore pe noapte, nu pierde noptile, redu stresul si ai sa simti cum energia dobandita te va ajuta sa treci mai puternic printre racelile toamnei.

Ai grija la igiena si evita locurile aglomerate

O regula valabila indiferent de sezon, insa mai ales in perioada in care virusii sunt in forta: spala-te pe maini! Printr-o igiena atenta se pot evita multe necazuri. De asemenea, pe cat posibil, evita zonele aglomerate la ore de varf. In spatiile inchise precum autobuzele sau magazinele, virusii se transmit mult mai usor. Chiar daca ti-ai crescut sistemul imunitar cu un stil de viata sanatos, alimentatie corecta, sport si odihna, el are in continuare nevoie de ajutor prin ceea ce numim preventie.

Variatiile mari de temperatura de la o zi la alta, trecerea de la alimentatia de vara la cea de toamna, intoarcerea intr-o colectivitate mai aglomerata, toti acesti factori iti afecteaza organismul. Insa daca tii cont de cateva aspecte legate de un trai sanatos si echilibrat, poti ajunge sa te bucuri de toamna fara nas infundat, febra si dureri in gat. 

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.