Tehnici eficiente de eliminare a stresului din organism

Toată lumea a experimentat stresul în viaţa de zi cu zi, mai ales în zilele în care ne simţim supraîncărcaţi şi ne forțăm să facem faţă solicitărilor tot mai complexe. Fie că aceste solicitări sunt legate de finanţe, de locul de muncă, de relaţii şi de alte situaţii, esenţial este că orice lucru care reprezintă o provocare reală sau este percepută în acest mod, poate atrage după sine o oarecare doză de stres.

Pentru combaterea în mod natural a acestor stări nedorite, psihologii recomandă întreprinderea unor simple acțiuni, care în mod cert vor ajuta pe oricine să scape sau să diminueze stresul.

8 Tehnici eficiente pentru reducerea stresului:

Exercițiul fizic

Probabil cunoașteți că mișcarea ajută la secreția endorfinelor (hormonii fericirii) și ne ajută să fim în formă, prevenind în același timp și o mulțime de probleme de sănătate. Practicarea sportului preferat ne poate oferi puțin răgaz de a fi singuri, cu propriile gânduri și trăiri. Alege sportul care ti se potriveste pentru a ramane sanatos si relaxat!

Curs online Managementul Timpului

Organizarea vieții

Organizarea vieții ne dă un sentiment de control și armonie psihică. Dacă ești genul de persoană foarte activă și veșnic ocupată, fă neapărat o listă cu prioritățile tale și nu-ți încărca suplimentar memoria.

Masajul

Este una dintre cele mai populare tehnici de relaxare și preferata multora. Este recomandat de către toți specialiștii, masajul având proprietatea de a elimina în modul cel mai eficient oboseala și stresul. În cazul în care dispuneți de timp și resurse, ar fi ideal să apelați la un specialist bun în masaj si presopunctura, și să vă delectați cu această ocazie intimă.

Muzica

Se știe că muzica are un efect calmant asupra întregului organism, stimulând producția serotoninei. Acest hormon determină sentimentul de fericire și asigură menținerea stării de spirit, în timp ce inhibă instalarea anxietății. Putem încerca diferite stiluri de muzică, după preferințe. Putem încerca și combinațiile sonore menite să inducă relaxarea, precum cele cu diverse sunete ale naturii.

Meditația

Meditația îți poate răpi în jur de 30 de minute pe zi, fapt pentru care îți oferă un moment de liniște și permite gândurilor să zburde liber, concentrându-te doar pe ritmul respirației.



Plimbarea în natură

Petrecerea timpului în natură reduce anxietatea și te ajută să îți pui gândurile în ordine. De cele mai multe ori plimbarea relaxează puternic, îmbunătățește starea emoțională generală și contribuie la diminuarea stresului pe care îl resimțim.

Internetul și telefonul mobil, la distanță

Internetul și telefonul mobil sunt două surse majore generatoare de stres. Contactul vizual zilnic cu displayul laptopului induce o stare de rutină și oboseală. Limitează, pe cât e posibil, utilizarea lor și te vei simți apărat, cel puțin de toate canalele care te bombardează cu informații nocive și radiații.

Somnul 

În final, somnul este cel mai eficient și natural eliberator de stres. Conferă-ți o odihnă de calitate respectând o oră aproximativă de mers la culcare și apoi răsfață-te în așternuturile preferate. Afla cum sa ai un somn odihnitor.

Aboneaza-te  la newsletterul nostru pentru alte articole interesante.


Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.