Sfaturi pentru a reduce stresul la locul de munca

reducerea stresului la locul de muncaO anumita doza de stres la job este un lucru normal, insa stresul excesiv poate interfera cu productivitatea si poate avea repercursiuni asupra  sanatatii tale fizice si emotionale. Capacitatea ta de a lucra cu ea poate insemna diferenta dintre succes si esec. Nu poti controla totul in mediul tau de lucru, dar asta nu inseamna ca esti neputincios, chiar si atunci cand esti blocat intr-o situatie dificila. Gasirea unor modalitati de a gestiona stresul la locul de munca nu este despre a face schimbari uriase sau de a regandi ambitiile de cariera, ci mai degraba despre a te concentra pe un singur lucru care este intotdeauna sub controlul tau: propria persoana.

6 sfaturi pentru a reduce stresul de la locul de munca:

1: Recunoaste semnele de avertizare ale stresului excesiv la locul de munca

Cand te simti coplesit la locul de munca, pierzi incredere in tine si poti deveni iritabil sau retras. Acest lucru te poate face mai putin productiv si mai putin eficient in munca pe care o depui, si o poate face sa para si mai putin plina de satisfactii. Daca ignori semnele de avertizare ale stresului, acestea pot duce la probleme mai mari. Dincolo de a interfera cu performanta si satisfactia la locul de munca, stresul cronic sau intens poate duce, de asemenea, la probleme de sanatate  fizice si emotionale.

2: Redu stresul la serviciu prin a avea grija de tine

A avea grija de tine nu necesita o revizuire totala a stilului tau de viata. Chiar si lucrurile mici iti pot inbunatati starea ta de spirit, iti pot creste energia, si te pot face sa simti ca esti din nou in scaunul soferului. Ia lucrurile treptat, si pe masura ce faci alegeri cat mai pozitive si potrivite stilul de viata, vei observa in curand o reducere a nivelului de stres, atat acasa cat si la locul de munca.

3: Redu stresul de la job prin prioritizare si organizare

Cand stresul la locul de munca ameninta sa te copleseasca, exista cativa pasi simpli de urmat pentru a    recastiga controlul asupra ta si asupra situatiei. Abilitatea dobandita de a mentine un sentiment de auto-control in situatii de stres va fi de multe ori bine-primita de catre colegi, manageri, si subordonati deopotriva, ceea ce poate duce la relatii mai bune la locul de munca. Incearca sa iti dai seama care iti sunt prioritatile, atat pe durata scurta cat si pe un timp mai indelungat si fa in asa fel incat sa-ti construiesti  task-uri pe care sa le urmezi in mod organizat si constructiv.

4: Imbunatateste-ti inteligenta emotionala

Chiar daca esti intr-un loc de munca in care mediul a devenit din ce in ce mai stresant, poti pastra in mare masura auto-controlul si increderea in sine prin intelegerea si practicarea inteligentei emotionale. Inteligenta emotionala este capacitatea de a gestiona si de a folosi emotiile intr-un mod pozitiv si constructiv. Cand vine vorba de satisfactie si de succes la locul de munca, inteligenta emotionala conteaza la fel de mult ca si capacitatea intelectuala.

5: Renunta  la obiceiurile proaste

Pe masura ce vei invata sa-ti gestionezi stresul de la job si sa-ti imbunatatesti relatiile cu oamenii din acelasi mediu, vei avea mai mult control asupra capacitatii tale de a gandi clar si de a actiona corespunzator. Veti fi capabil de a renunta la obiceiurile proaste care se adauga stresului la locul de munca .

6: Managerii sau angajatorii pot reduce stresul la locul de munca

Tine de interesul unui manager de a mentine nivelul de stres la locul de munca la un nivel minim. Managerii pot actiona ca modele pozitive, mai ales in momente de stres mare, urmand sfaturile prezentate in acest articol. Daca un manager respectat poate sa ramana calm in situatii stresante la munca, este mult mai usor pentru angajatii sai sa ramana, de asemenea, calmi.

Aboneaza-te la newsletter pentru gandire pozitiva zi de zi

Lasa un comentariu