Te plictisesti la locul de munca? Uite ce trebuie sa faci!

ce faci cand te plictisesti la munca

Chiar si cel mai interesant job poate deveni plictisitor dupa o vreme, iar la inceput nici macar nu ne dam seama ca se intampla asta. Incepem un nou job plini de entuziasm, invatam lucruri noi, deprindem noi abilitati, cunoastem oameni noi si avem responsabilitati noi. Odata ce ne simtim mai confortabil la noul loc de munca, ne setam organismul pe “pilot automat”, repetam zilnic aceeasi rutina in care ne resemnam si apoi ne plictisim. Acest lucru nu se intampla brusc, se realizeaza gradual, si din aceasta cauza, de cele mai multe ori, nu ne dam seama cand devenim plictisiti de ceea ce facem.

Odata plictiseala instalata, ne afecteaza perceptia asupra locului de munca, asupra carierei noastre si a vietii ca imagine de ansamblu. Devenim mai putin fericiti, de cele mai multe ori la nivel inconstient, si ne pierdem entuziasmul pentru cariera noastra – motivatia si determinarea pe care le-am simtit la inceput.

In acest sens, un job sau o cariera sunt similare unei relatii sau unui mariaj. La inceput exista o atractie puternica, apoi dupa multi ani fericiti se instaleaza rutina, libidoul se reduce si plictiseala isi face simtita prezenta. “Setea de 7 ani” este un concept care sustine faptul ca o casatorie incepe sa se degradeze dupa 7 ani, cu exceptia cazului in care desigur lucram constant la a tine scanteia aprinsa si a nu pierde din stralucirea relatiei.

Casatoria este pentru o viata intreaga, majoritatea joburilor nu sunt insa asa. Deci, o modalitate de a stopa plictiseala sa se infiltreze in jobul tau este sa iti schimbi locul de munca in mod regulat. Si daca urmezi aceleasi principii pe care le aplici si intr-o relatie, vei face asta cel putin o data la 7 ani (recomandarea este sa iti schimbi locul de munca o data la 4-5 ani, deoarece joburile – fara suparare pentru cele extraordinare si extrem de interesante – te stimuleaza mai putin decat o relatie).

Dar ce se intampla in cazul in care nu vrei sa-ti schimbi jobul inca, sau daca plictiseala intervine mai devreme decat te asteptai?

Sfaturi pentru a redescoperi entuziasmul la locul de munca:

1. Opreste setarea de “pilot automat”. Este foarte important ca, din cand in cand, sa privesti jobul si locul de munca din afara, in mod obiectiv. Daca ai avea o perspectiva exterioara a jobului tau, care ar fi aceasta? Ce ar vedea altii daca ar privi obiectiv? Iesi pentru putin timp din rutina zilnica si priveste totul cu o perceptie obiectiva; asta te va ajuta sa gasesti lucruri pe care le poti schimba sau imbunatati.

2. Incearca sa schimbi unele dintre cele mai inradacinate rutine zilnice. Poate poti incepe prin a schimba anumite sarcini pe care le ai de indeplinit, combina lucrurile putin, schimba ora la care iei pauza, da telefoane in cursul diminetii, nu iti verifica e-mailul timp de 2 ore, etc. Gandeste-te doar la lucruri marunte pe care le poti schimba pentru a iesi din rodajul de zi cu zi.

3. Fa-ti prieteni noi la munca. Un lucru care este captivant dar si infricosator la noul loc de munca este sa cunosti oameni noi, sa iti descoperi noii colegi. Ai putea incerca sa iti cunosti colegii din alte departamente. Incepe sa privesti in jurul tau. Exista un grup de persoane din care ti-ar placea sa faci parte? Prezinta-te in cadrul grupului respectiv si vezi cum decurg lucrurile.

4. Solicita noi sarcini de lucru. In  loc sa iti gasesti un nou loc de munca, ai putea sa il schimbi putin pe cel pe care deja il ai. Poate ai putea sa iti largesti sfera de responsabilitati.

5. Invata ceva nou. Un mod grozav de a combate plictiseala este sa studiezi un lucru nou si interesant legat de jobul tau. Sa deprinzi abilitati noi nu numai ca omoara plictiseala, dar este si o investitie buna pentru cariera ta. Pe Catalog-Cursuri.ro gasesti mii de cursuri interesante.

6. Ofera-te voluntar pentru lucruri noi. Un mod bun de a-ti extinde rolul pe care il implica jobul tau este sa te oferi voluntar in a face lucruri care nu tin neapart de sarcinile tale. Poti sa privesti asta ori ca pe o oportunitate de a invata ceva nou prin a face acel lucru, sau o poti privi ca o oportunitate sa iti testezi abilitatile la locul de munca.

7. Fa-te prezent in mediul online. Gandeste-te sa iti faci un blog, sau sa scrii diverse articole pentru anumite siteuri. Sau deschide-ti un cont de Twitter, LinkedIn, sau o pagina de Facebook legata de jobul sau cariera ta. Asta te va face sa scrii si astfel iti vei construi o retea online valoroasa pentru viitor. Acest lucru este realizabil mai usor decat crezi.

8. Lucreaza dintr-un loc diferit. Daca jobul iti permite sa fii flexibil, atunci gandeste-te la cum sa combini diferite aspecte ale jobului ca sa il faci mai interesant, asa cum este de pilda, locul din care lucrezi. Poate ca problema consta in faptul ca mergi in fiecare zi in acelasi birou. Poate te decizi sa lucrezi de acasa in anumite zile. De pilda, poti scrie o carte sau articole, savurand un ceai intr-o cafenea. Te vei rupe putin de birou si vei simti ca lucrezi in mod creativ si cu inspiratie, fara presiune si stres.

9. Asigura-te ca ai un echilibru intre viata profesionala si cea personala. Stiu ca munca ocupa mare parte din timp, dar nu ar trebui sa iti conduca intreaga viata. Fa-ti timp si pentru prieteni, parteneri, copii, hobbiuri, etc. Plictiseala se poate instala si in lipsa unui echilibru. Sa te mentii in forma este o alta modalitate excelenta pentru a compensa stresul de la job.

10. Incearca sa fii promovat. Sa promovezi la locul de munca este un mod bun sa iti revigorezi jobul. Iti va aduce automat o energie suplimentara si daca acest lucru nu se dovedeste a fi de succes, atunci pregatirea pentru acea noua pozitie te poate ajuta sa dobandesti abilitatile necesare pentru a-ti gasi alt loc de munca, la o alta companie.

Aboneaza-te  la newsletterul nostru pentru alte sfaturi utile.

Lasa un comentariu