Mergi la sala sau faci sport acasa?

Toti medicii si nutritionistii ne recomanda sa facem cel putin 30 de minute de miscare pe zi. Din pacate foarte multi oameni sunt sedentari ceea ce le slabeste sistemul imunitar dar si rezilienta la stres. Sportul insa are o multitudine de beneficii despre care am mai scris deja la noi pe site.

De cand cu pandemia de Coronavirus, mai multi oameni au inceput sa dea atentie sanatatii si starii de bine. Pana la urma, daca nu ramanem sanatosi, toate celelalte elemente din viata noastra devin nesemnificative. Asadar, intarirea organismului, mai ales pentru sezonul rece, a devenit o prioritate pentru unii dintre noi.

Pe langa o dieta echilibrata, bogata in vitamine si minerale, apare provocarea de a face sport. Vremea buna nu va mai tine mult cu noi asa ca trebuie sa ne orientam catre o sala de sport unde sa ne antrenam corpul sau sa alegem sa facem acasa exercitii fizice.



Care sunt diferentele intre a face sport la sala sau acasa:

La sala de sport esti intr-un mediu care te motiveaza si te “duce” in starea emotionala specifica activitatii fizice. Este greu sa fii inconjurat de oameni activi care arata bine si isi intaresc muschii iar tu sa tragi de timp pe o banda de mers. In plus ambientul si muzica te stimuleaza sa iti misti corpul. Totul este sa ajungi la sala. Si din pacate aici se pierd multi … apare lenea, oboseala, comoditatea de a pleca de acasa pana la sala de sport. Pentru a reduce acest risc, integreaza in rutina ta saptamana orele de mers la sala, astfel incat sa iti vina cat mai natural.

Alege o sala de sport proape de casa la care sa te opresti dupa ce vii de la munca. Fiind in drumul tau iti va fi mai usor sa te tii de programul de sport stabilit.

Un alt avataj pe care ti-l ofera sportul la sala este accesul la un antrenor personal care sa te motiveze dar care sa te si invete ce exercitii sa faci in functie de obiectivele tale. In plas la sala ai acces la o gama larga de aparate cu care sa te antrenezi.

Dezavantajul este ca abonamentul la sala de sport costa si exista riscul sa il platesti si dupa doua trei vizite sa renunti.



Avantajul de a face sport acasa este ca nu mai pierzi timp pe drum, poti face oricand doresti sau ai timp disponibil. Nu ai nevoie de echipament special sau sa aloci prea mult timp. Poti descarca o aplicatie pe telefonul mobil care sa iti arate ce exercitii sa faci in functie de obiectivele tale. Aplicatia te poate atentiona cand este timpul sa faci sport si cate calorii ai consumat si cate proteine trebuie sa consumi pentru a-ti creste masa musculara.

Mai exista optiunea de a-ti lua un instructor personal online care sa faca o data cu tine exercitiile potrivite prin intermediul unei aplicatii precum ZOOM. Oricum ar fi, este mult mai usor sa te lasi cuprins de delasare si sa renunti la a face sport. S-ar putea ca telecomanda de la televizor sa fie mai tentanta dupa o zi de munca decat sa faci exercitii fizice. Ai nevoie de multa vointa si disciplina pentru a fi eficient acasa.

Tu ce preferi? Cum iti este mai usor sa faci miscare pentru a-ti mentine starea de sanatate?

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.