Alimentatia sanatoasa in timpul sarcinii

Orice viitoare mamica care isi doreste sa aduca pe lume un copil sanatos ar trebui sa fie atenta in primul rand la alimentatia sa. Daca renuntarea la alcool, tutun, medicamente sau alte substante interzise, este de la sine inteleasa si majoritatea gravidelor se conformeaza, nu acelasi lucru se poate spune si despre alimentatie, care de multe ori este neglijata din varii motive – lipsuri financiare, lipsa timpului pentru a studia si a se informa, sau simpla neglijenta (crezand ca daca excludem obiceiurile nocive, automat copilul va fi sanatos).

Indiferent ca vorbim de suplimente alimentare naturale, de alimente bio sau de simpla lor preparare, este bine sa fiti informate si sa actionati in consecinta.

In acest articol va vom daca cateva informatii despre ce presupune o alimentatie sanatoasa pentru o gravida, si de ce sa tineti cont atunci cand va realizati meniul. Fiecare nutrient din alimentatia gravidei este foarte important pentru dezvoltarea sanatoasa a fatului, de accea cheia unei alimentatii corecte este data de echilibru si varietate.



Alimentatie sanatoasa pentru o gravida:

In sarcina se stie ca este crescuta nevoia de proteine si de glucide, dar si cantitati crescute de vitamine si minerale, precum fierul (deficitul poate provoca anemia la mama si apoi la nou nascut), calciul, acidul folic si vitamina D. Acestea pot fi obtinute si din suplimente naturale, daca nu le luati in cantitate suficienta pe cale alimentara.

In general mesele trebuie sa fie multe si mici cantitativ, dandu-i astfel organismului timpul sa digere si sa asimileze nutrientii. Aveti grija sa consumati alimente proaspat preparate, evitati conservele si nu consumati alimente cu termenul de valabilitate expirat. De asemenea cat mai putine grasimi ar fi ideal.

Fructele si legumele trebuie sa fie prezente in alimentatie, insa aveti grija sa le spalati foarte bine, pentru a le curata de chimicalele folosite in procesul de cultivare (le puteti lasa chiar cateva ore in apa, inainte de a le consuma).

Beti multa apa si sucuri naturale, astfel va veti hidrata si veti preveni aparitia constipatiei. Daca va place cafeaua incercati sa va limitati la o cana pe zi. Alcoolul este strict interzis, el crescand semnificativ riscul aparitiei la copil a unor deficiente fizice sau mentale.

Consumul de carne trebuie sa fie moderat, aceasta sa fie bine preparata termic si de preferat sa fie obtinuta din surse sigure si cat mai naturale (bio sau de la tarani). Sub nicio forma nu se va consuma cruda. Mare grija si la peste, unii sunt plini de mercur (ton, somn, macrou), cei din lacuri pot fi infestati, iar fructele de mare sunt interzise.



Pe langa continut, tineti minte mereu sa variati si sa mancati echilibrat, chiar daca foamea este mare si organismul cere mereu mancare. Uneori deshidratarea poate fi interpretata ca foame asa ca sigurati-va ca beti suficiente lichide. Alegeti apa si ceaiuri pentru efectele lor benefice. Cititi aici mai multe despre terapia prin ceai.

Te-ar mai putea ajuta si aceste carti de parenting pentru a de pregati din plin sa fii o mamica relaxata si fericita.

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.