Gestionarea stesului prin nutritie si dieta

gestionarea stresului prin dieta

Cand ne lovim de ceva stresant, sistemul nostru nervos si glandele suprarenale trimit semnale catre restul corpului pentru a ne ajuta sa gandim mai clar si pentru a ne pregatiti pentru un raspuns fizic, in cazul in care acesta e necesar.  Acesta este un instinct care ne ajuta sa ne descurcam in situatii potential periculoase si este cunoscut ca “lupta sau fugi”. In viata moderna devenim stresati din alte motive decat pericolul iminent, si totusi reactia corpurilor noastre este aceeasi. Pe baza instinctelor, corpurile noastre inca ne pregatesc mintile in acest fel si ofera o prioritate scazuta altor functii mai putin urgente. Digestia este una dintre aceste functii, lucru deloc bun atunci cand o digestie proasta ne poate face sa ne simtim rau, aceasta fiind o sursa in plus de stres.

Sa fii constient de felul in care corpul tau functioneaza si se ocupa cu stresul te poate ajuta sa gestionezi stresul cronic si situatiile stresante. Cu ajutorul nutritiei si dietei iti poti ajuta corpul sa se recupereze dupa perioade stresante mai repede si sa minimalizezi efectele negative asupra greutatii.

Sfaturi pentru reducerea stresului prin intermediul dietei

In zilele stresante, mananca putin si des. Acest lucru iti va tine organismul in functiune tot timpul zilei si va minimaliza fluctuatiile mari de energie. Ia mic-dejunul, chiar daca nu ti-e foame sau crezi ca nu ai timp, iti va porni metabolismul si va ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, ceea ce va reduce stresul. Alege fructe sau suc de fructe si cereale integrale pentru beneficii maxime.

Mananca bine de-a lungul zilei. Asigura-te ca mananci cel putin cinci portii de fructe si legume in fiecare zi si concentreaza-te pe mancaruri care contin vitaminele B si C si magneziu.

Vitamina B te poate ajuta sa iti recuperezi energia dupa un episod stresant. Banane, legume cu frunze verzi, avocado, nuci, seminte, carne, peste si lactate, toate contin vitamina B.

Vitamina C se gaseste in portocale, rosii, ardei, kiwi, legume cu frunze verzi, brocoli. Glandele suprarenale contin cea mai mare cantitate de vitamina C din corp si sunt importante in productia hormonilor de stres.

Magneziul ajuta la relaxarea muschilor si reducerea anxietatii. Este continut de nuci si alune, legume cu frunze verzi, cereale integrale. Poti face si o baie cu saruri Epsom, care contin magneziu ce poate fi absorbit prin piele.

Asa cum ar trebui sa cresti consumul anumitor alimente, ar trebui sa fii constient de efectele negative ale altora si sa incerci sa limitezi consumul acestora.

Cafeina. Gasita mai ales in cafea, ceai, unele bauturi racoritoare si ciocolata, poate avea efecte negative asupra corpului daca este consumata in cantitati mari. Incearca sa substitui cafeina cu variante decafeinate, ceai din plante sau ceai verde, care este bogat in antioxidanti, iar bauturile racoritoare cu apa minerala sau suc de fructe. Cafeina poate sta in corpul tau mai mult de 6 ore, asa ca evita sa o consumi dupa pranz pentru un somn mai bun, de asemenea un factor in reducerea nivelelor de stress.

Alcool, zahar, sare si nicotina. Cand le consumi, corpul este lipsit de nutrientii esentiali de care ai nevoie pentru o dieta mai sanatoasa.

Alte tehnici de eliminare a stresului sport

Sportul. Chiar si putina miscare poate reduce nivelele de stres, iar combinata cu o dieta mai sanatoasa poate duce la pierderea in greutate.

Relaxarea. Invata sa te relaxezi, chiar daca simti ca te fortezi putin la inceput. Relaxarea este un element important in gestionarea stresului.

Somnul. Asigura-te ca dormi destul si bine.

Socializarea. Petrece timpul cu prietenii si familia, vorbeste cu ei despre problemele pe care le ai. Doar vorbind si interactionand cu altii poti scapa de stres si creste stima de sine.

Cauta ajutor. Daca suferi de stres pe perioade lungi de timp, sau esti ingrijorat cu privire la felul in care te afecteaza, cauta ajutor, fie ca este vorba de un doctor sau tehnici de combatere a stresului precum masaj, acupunctura sau medicina alternativa.

Lasa un comentariu