De ce este necesar sa iti suplimentezi dieta cu vitamine

Daca vara si toamna avem acces la multe fructe si legume proaspete, poate chiar obtinute de la producatori locali sau din gradina familiei, iarna dieta este mai saraca in vitamine si minerale.

Si tocmai in sezonul rece, cand este perioada gripelor si a racelilor, avem nevoie de aport crescut de vitamine pentru a sustine sistemul imunitar. Alimentele sunt din ce in ce mai procesate si cu mai putini nutrienti. Din fericire azi exista o gama larga de suplimente naturale, care au rolul de a sustine buna functionare a organismului.

Bineinteles ca nu trebuie diminuata importanta unei diete echilibrate si a exercitiilor fizice regulate. Sanatatea inseamna preventie!

Citeste in continuare care sunt cele mai utile vitamine, cu care iti poti suplimenta dieta, fara efecte adverse.



Suplimente de Vitamina C

Organismul nostru nu produce vitamina C (acidul ascorbic), insa avem nevoie de ea pentru sistemul imun, structura osoasa, absorbtia fierului si pentru o piele sanatoasa. Vitamina C are un rol important in dezvoltarea imunitatii, contribuind la buna functionare a globulelor albe, intarind sistemul de aparare al pielii si ajutand ranile se se vindece mai repede. Pentru prevenirea sau tratarea racelilor, vitamina C este prima recomandata de catre medici.

Suplimente de Vitamina D3

Impreuna cu vitaminele C si E, D3 creeaza un complex de vitamine pentru sistemul imunitar care contribuie la intarirea imunitatii. Totodata, aceasta ajuta organismul sa absoarba calciul si mentine oasele sanatoase, tine virozele respiratorii si racelile la distanta. Asa cum copiilor le este recomandat ca supliment in lunile de toamna-iarna, la fel si adultii ar trebui sa ia suplimente de vitamina D.

Suplimente de Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant liposolubil major, responsabil pentru protejarea membranelor împotriva peroxidării lipidelor. Proprietățile antioxidante ale vitaminei E care acționează asupra radicalilor liberi ar putea încetini procesul de îmbătrânire biologică. La oameni, deficitul de vitamina E poate cauza disfuncții neurologice, cardiovasculare și o durată diminuată de viaţă a eritrocitelor. Consumul de vitamina E poate reduce riscul de boli cardiace coronariene la bărbaţi.



Suplimente de Zinc

Bogat in antioxidanti, zincul este un microelement ce contribuie la intarirea imunitatii prin protejarea celulelor impotriva stresului oxidativ. Lipsa acestui mineral in organism determina scaderea functiilor celulelor imunitare, inregistrandu-se o reducere a fagocitozei neutrofilelor si o alterare a activitatii monocitelor.

Suplimente de Acid folic

Acidul folic sustine sistemul nervos si este esential in principal pentru femeile gravide. Acidul folic ajuta la producerea de celule noi, in special celule rosii in sange. Acestea sunt responsabile cu transportul oxigenului in organism. Totodata, acidul folic este important pentru sinteza si repararea ADN-ului si a altor materiale genetice, fiind necesar pentru diviziunea celulara. Acesta este considerat esential si pentru buna functionare a creierului si, alaturi de vitaminele B6 si B12, contribuie la mentinerea nivelului optim de homocisteina. Citeste aici mai multe despre acidul folic.

Ceaiurile cu miere si scortisoara sunt o sursa buna de hidratare si sustin deasemenea buna functionare a organismului in sezonul de iarna. Suplimentele de vitamine nu trebuie sa inlocuiasca o dieta echilibrata si nici nu trebuiesc consumate in exces. Pastreaza echilibrul in viata ta, cu atentie pe preventie.

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.