Cum sa slabesti folosindu-ti mintea

Sa pierzi in greutate poate sa fie o mare aventura si asta pentru ca exista o cantitate foarte mare de informatie, mai mult sau mai putin documentata. De cele mai multe ori, ne sunt prezentate metode care promit rezultate rapide, ca sa nu mai vorbim de binecunoscutele produse minune care de cele mai multe ori se dovedesc a fi ineficiente.

Ti se intampla si tie sa te apuci de o dieta, doar ca intr-o saptamana, maxim doua sa o abandonezi?

Sau poate chiar nu reusesti macar sa te apuci de un regim, desi iti propui asta mai mereu? Daca ai raspuns afirmativ macar la una dintre cele doua intrebari de mai sus, atunci acest material este pentru tine.

Adevarul este ca slabitul este un proces complex care trebuie privit din mai multe perspective.

Pentru rezultate sigure si de durata este nevoie sa actionam pe trei planuri esentiale, si anume: mentalitate, nutritie si miscare.

Si pentru ca, de cele mai multe ori partea de mentalitate este subevaluata, in materialul de mai jos, ne vom ocupa in principal, de acest plan.

Iata care este primul secret: mintea ta se opune schimbarii! De ce? Pentru ca ea funcționeaza pe principiul economiei de energie! Astfel ca, facand aceleasi lucruri pe care le faceai pana acum, vei consuma cea mai putina energie! Orice modificare de la aceasta rutina inseamna, pentru mintea ta, un consum suplimentar de energie!

Implementarea unui nou obicei, dureaza, conform studiilor, 6 luni. Dar cele mai importante in acest proces, sunt primele 30 zile! Este termenul in care se creaza noi conexiuni la nivelul minții tale si se pregateste terenul pentru schimbare! Practic, aici este cheia tuturor schimbarilor de durata! In primele 30 zile, eforturile pe care le faci, vor trebui limitate, astfel incat mintea ta sa nu perceapa aceste schimbari ca pe o durere!

Pentru ca una dintre functiile mintii noastre este aceea de protectie, practic, ea nu face altceva decat sa ne indeparteze de durere si ne apropie de placere! De aceea, in momentul in care incepem o dieta stricta, de cele mai multe ori ajungem sa o lasam balta – mintea noastra castiga batalia si te indeparteaza de factorul care iti cauzeaza durere!harti mentale

Asa ca, iata care sunt principalele aspecte pe care sa le ai in vedere in ceea ce priveste mentalitatea:

1.Asumarea responsabilitatii: constientizeaza ca tu esti singurul responsabil de kilogramele in plus si de aceea tot tu esti responsabil si de atingerea greutatii ideale. Renunta la scuzele pe care mintea ta ti le invoca si decide sa faci in continuare tot ceea ce este nevoie pentru a reusi.

2.Stabileste-ti un obiectiv clar: mintea ta are nevoie de o tinta spre care sa tinda. Ai nevoie sa stii clar nu numai numarul de kilograme ci si aspectul corpului tau per total. Deasemenea obiectivul trebuie exprimat in termeni pozitivi, la timpul prezent.

3.Inlatura blocajele mentale: pune-ti intrebarea “eu de ce nu pot sa slabesc” – noteaza raspunsurile pe o foaie de hartie iar pentru fiecare motiv cauta exceptii care sa dovedeasca contrariul. De exemplu: daca consideri ca nu esti suficient de motivat sa faci asta, cauta momente din trecutul tau in care ai fost motivat sa faci acest lucru (tip: poti folosi si experiente imaginate, cate vreme sunt detaliate si concrete). Fa acest lucru cu fiecare raspuns pe care l-ai dat la intrebarea de mai sus pana cand in mintea ta nu vei mai gasi motive reale pentru care nu poti sa slabesti.

4.Pregatirea mentala: de foarte multe ori, ne apucam de slabit, iar dupa 1-2 saptamani revenim la vechile obiceiuri. Acest lucru se intampla, asa cum ti-am prezentat in randurile de mai sus, deoarece mintea noastra opune rezistenta la schimbare. Ai aflat deja ca una din principalele functii ale creierului nostru este cea de protectie si de aceea atunci cand faci eforturi care iti genereaza emotii puternic negative (abtinerea de la consumul anumitor alimente, mersul la sala asociat cu febra musculara, alergatul pe distante lungi), mintea ta va resimti acest lucru ca pe o amenintare la adresa sanatatii si supravietuirii tale si de aceea va crea contexte pentru a te readuce in zona ta de confort.

Iata de ce avem nevoie sa lucram cu mintea noastra pentru ca ea sa ne ajute in atingerea obiectivului, iar procesul de vizualizare creativa te va pregati pentru calatorie. Concret, ce ai de facut? Creaza la nivel mental o imagine foarte clara despre cum vei arata in momentul in care vei fi atins greutatea ideala. Aceste intrebari te vor ajuta:

  • Unde sunt atunci cand am atins greutatea ideala?
  • Cu cine sunt?
  • Cum arata mediul?
  • Cum ma comport eu?
  • Ce vad, ce aud, ce miros in jur?
  • Ce simt in momentele respective?

 

Recomandare: Intr-o stare de relaxare, traieste acest moment ca si cum el s-ar fi produs deja si amplifica emotia pe care ti-o genereaza. Ai nevoie sa practici aceasta tehnica zilnic, cate 5-10 minute, foarte important fiind emotia pe care ti-o genereaza atingerea obiectivului.

Informatiile nu isi au valoare in ziua de astazi daca nu sunt insoțite si de actiune! Dar actiunea pare sa fi devenit si ea din ce in ce mai complicata! Asadar, pentru a ne asigura ca ne vom atinge rezultatele, avem nevoie de un plan de actiune, bine structurat, dar in acelasi timp si usor  de pus in aplicare.

Din acest plan, primele 30 zile sunt cele mai importante, pentru ca in aceasta perioada, mintea noastra va opune cea mai mare rezistenta. De aceea, in primele 30 zile, actiunile pe care le facem vor trebui sa fie cat se poate de usoare, astfel inact mintea noastra sa nu simta ca renunta la prea multe lucruri dintr-o data!

Aceste 30 zile au in principal rolul de a ne pregati mental pentru schimbare, de aceea nu este obligatoriu sa existe progrese foarte mari in aceasta perioada. Cel mai important rol in tot acest interval de timp, il are tehnica de vizualizare, descrisa anterior. Pentru a te asigura ca nu uiti de aceasta, iti sugerez sa iti setezi alarme pe telefon, la orele la care crezi ca vei avea timpul necesar pentru acest proces. 

Un program complex, care te ajuta sa slabesti pe termen lung si care te insoteste pe tot acest parcurs, este Pachetul Focus on You, care cuprinde un Ebook cu toata informatia, resursele si uneltele de care ai nevoie in tot acest parcurs si un caiet de lucru, structurat pe zile, care iti va fi sprijin si motivatie timp de 90 de zile si care te va ajuta sa iti monitorizezi si sa iti evaluezi singur rezultatele.

Un articol de Adrian Iordan

Lasa un comentariu