Telemedicina, ce este si care va fi impactul ei asupra serviciilor medicale

Ce este telemedicina?

Telemedicina este utilizarea informațiilor electronice și a tehnologiei de telecomunicații pentru a primi îngrijirea medicală de care aveți nevoie în timp ce practicați distanțarea socială. Chiar daca a aparut de mai multi ani, odata cu explozia cazurilor de Covid 19 s-a produs si trecerea rapida catre acest tip de serviciu.

Serviciile medicale oferite la distanță și chiar colectând date cu ajutorul unor dispozitive mobile precum smartwatch-urilor, poate schimba semnificăm tipul de medicină folosită de pacienți. Prin urmărirea unor parametri de sănătate precum ritmul cardiac, nivelul de glucoză din sânge sau gradul ce oxigenare a corpului, putem primi direct recomandări care țin de prevenția unor afecțiuni grave de sănătate.

Bineinteles ca nu orice tip de afectiune poate fi investigata sau tratata de la distanta, insa majoritatea vizitelor la medic sunt simple controale sau reinoiri de retete, care pot fi foarte usor rezolvate telefonic sau pe WhatsApp. Telemedicina in Romania chiar daca este la inceput , are in fata un potential foarte mare de dezvoltare, deja existand cateva platforme unde puteti obtine ajutor.

Tot ce ai nevoie este un telefon sau un dispozitiv conectat la internet pentru a-ți continua îngrijirea sănătății, protejându-te în același timp pe tine și pe furnizorul de servicii medicale, de COVID-19. Discutați cu medicul dumneavoastră pentru a determina dacă utilizarea telemedicinei este adecvată nevoilor dumneavoastră de sănătate.

De ce să folosiți telemedicina acum?

Folosind serviciile de telemedicina aveți mai puțin contact cu instituțiile de îngrijire a sănătății precum spitale sau clinici, cu alți pacienți și cu personalul medical pentru a reduce riscul de COVID-19 și pentru a vă menține pe dumneavoastră și familia dumneavoastră sănătoși.

Care sunt beneficiile telemedicinei?

Vă permite să vorbiți cu medicul dumneavoastră în direct prin telefon sau prin video-conferinta.

Vă permite să trimiteți și să primiți mesaje de la medicul dumneavoastră folosind mesaje de chat sau e-mail.

Permite monitorizarea de la distanță a pacienților.

Economisiți timp și costuri de transport.

Reduceți timpul de așteptare pentru servicii.

Reduceți numărul de vizite la centrele medicale.

Când poate fi folosită telemedicina?

Telemedicina poate fi folosita când trebuie să comunicați cu furnizorul de servicii medicale despre gestionarea sănătății generale sau gestionarea unei afecțiuni existente în timpul focarului de COVID-19. Nu are restrictii de utilizare, atata timp cat starea de sanatate a pacientului nu cere asistenta fizica de urgenta.

Ce tipuri de asistență medicală puteți primi prin telemedicină? Screening COVID-19, recomandări cu privire la testarea și îndrumări privind izolare sau carantină.

Puteti primi asistență medicală generală, sfaturi privind anumite boli care nu sunt urgente, rețete pentru medicamente, consiliere nutrițională, consiliere de sănătate mintală sau solicitarea unei alte pareri pe rezultatele unor analize medicale. (vezi si ce analize la domiciliu se pot face).

Prin urmare, în Romania, pandemia a făcut posibilă accelerarea implementării telemedicinei, care se va consolida treptat, pregătind terenul pentru următorii ani, si pentru noile inovatii tehnologice care pot schimba in bine serviciile medicale, dand acces facil la ingrijire de specialitate si celor care nu se pot deplasa fizic la centrele medicale.

Tu ce parere ai despre accesarea serviciilor medicale la distanta?

Lasa un comentariu



Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.