Munca de acasa – sfaturi pentru a lucra cat mai eficient

Piata muncii se schimba, stilul de munca se schimba, pandemia de Covid 19 are aproape un an de cand este prezenta printre noi si nu da niciun semn ca ar vrea sa se sfarseasca, dimpotriva, toate semnalele sunt de intensificare a ei, si implicit aducand o multime de schimbari in stilul de munca.

Pentru companiile care isi permit (financiar sau ca tip de business) si pot pune in practica munca de acasa, aceasta va fi marea directie pe care o vor urma, indiferent daca dupa terminarea epidemiei de Covid 19 s-ar putea relua lucrul de la birou ca inainte. Orice manager competent va fi precaut pe viitor si va cauta sa implementeze cat mai eficient munca angajatilor de acasa, reducandu-si in acest fel riscurile la nivelul business-ului (oricand poate aparea o noua epidemie globala). Daca pentru o companie este mai simplu de implementat sistemul muncii de acasa, pentru angajati trecerea la acest tip de munca s-ar putea sa fie debusolanta, iar randamentul asteptat de companie sa nu fie atins. Daca pentru un freelancer munca de la distanta este ceva obisnuit, pentru un angajat obisnuit cu birou, colegi si program fix aceasta poate fi dificila la inceput.



Mai jos in acest articol iti  prezentam cateva sfaturi care sa iti usureze munca de acasa.

Creeaza-ti propriul spatiu de lucru. Incearca sa iti amenajezi un birou ordonat (poate chiar o camera dedicata) in care sa recreezi cat mai mult din atmosfera de la biroul real. Lucratul pe masa din bucatarie sau de pe canapea nu va da rezultate in timp. De asemenea incearca sa eviti interactiunea cu membrii familiei sau cu copii in timpul programului de munca, evitand astfel intreruperile agasante.

Respecta programul de lucru. Munceste in acelasi interval orar in care este programul de lucru, nu lasa proiecte de facut pe seara sau in week-end, chiar daca poti face acest lucru. Ia pauza de pranz normal, nu exagera cu pauzele de tigara si nu pierde timpul pe retelele sociale sau in discutii personale.

Intalniri de echipa. Chiar daca lucrati de acasa cu totii, este ideal sa te intalnesti pentru mici discutii si cu ceilalti membrii din echipa ta – poti face asta zilnic online, si odata sau la doua saptamani si fizic. In felul acesta nu te simti rupt de companie si de colegi.

Crearea unor rutine. Pastreaza-ti rutina clasica de dimineata ca si cum ai merge la birou (toaleta de dimineata, exercitii fizice, imbracat de strada ) la fel si dupa terminarea programului de munca (inchizi email, aplicatii de lucru).

Indiferent daca castigi salariul minim net pe conomie sau cateva mii de euro, ar fi bine sa fi pregatit pentru schimbarile care pot aparea in munca ta.

Te-ar putea interesa sa citesti si despre 7 abilitati cerute de angajatori in 2020!

Lasa un comentariu