De ce nu te trezesti bine dimineata

cum te trezesti usor dimineata

Avem cu totii acele dimineti in care ne trezim mototoliti, si parca mai obositi decat atunci cand ne-am culcat, dar daca aceste dimineti sunt mai dese decat cele in care te trezesti gata pentru o noua zi, inseamna ca ai o problema in legatura cu obiceiurile tale de trezire.

Afla care sunt obiceiurile proaste care iti afecteaza trezirea de dimineata:

Greseala nr.1: Te pregatesti in intuneric.

E de inteles ca abia te-ai trezit si nu vrei sa te expui la lumina, dar ai fi mult mai bine dispus daca ai face-o. Dupa ce te trezesti, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este sa tragi draperiile, sa iei micul-dejun pe o terasa daca poti, sau sa faci putina miscare afara. Astfel, ii spui corpului tau ca este dimineata si ca este timpul sa incepi ziua. Daca te trezesti inaintea zorilor sau daca afara este foarte intunecat, este bine sa aprinzi o lumina foarte puternica, pentru ca ceasul tau intern este sensibil la lumina si intuneric.

Greseala nr.2: Apesi butonul de amanare la alarma.

Atunci cand te trezesti, ai senzatia ca vrei sa te culci din nou, te simti somnoros si moale, si acesta este un proces natural care te ajuta sa dormi toata noaptea fara sa te trezesti. Problema este ca dimineata, acelasi proces te impiedica sa te trezesti atunci cand vrei, dar tu inrautatesti aceasta situatie atunci cand apesi butonul de amanare la alarma. Acest somn de inca 10 minute nu este de calitate si te face sa te simti mai obosit. Mai bine seteaza-ti alarma sa sune mai tarziu, sau culca-te mai devreme astfel incat sa poti sa te trezesti fara sa folosesti o alarma.

Greseala nr.3: Motto-ul tau este “nicio dimineata fara cafea”.

Te subestimezi atunci cand spui ca nu poti sa te trezesti fara cafea. De fapt, acest lucru nu este adevarat din punct de vedere biologic, pentru ca stimulentul din cafea functioneaza pentru ca blocheaza adenozina, o substanta din organism care ne face sa ne fie somn in timpul zilei, substanta care se elibereaza in organism mai tarziu in zi, si nu dimineata. Citeste care sunt beneficiile consumului de cafea.

Greseala nr.4: Nu iei micul-dejun.

Atunci cand te trezesti, trebuie sa-ti hranesti organismul pentru a-i da energia necesara pentru a fi productiv. Ia o masa bogata in fibre si proteine, si evita grasimile nesaturate.

Greseala nr.5: Nu te relaxezi inainte sa te culci.

Inainte sa adormi, relaxeaza-te si indeparteaza-te de evenimentele din timpul zilei, pentru ca daca lucrezi sau te uiti la televizor pana in secunda in care te culci, mintea ta nu poate judeca in mod corect timpul pe care il petreci dormind, si risti sa te trezesti neodihnit. De asemenea, evita sa folosesti patul in timpul zilei, pentru ca te vei obisnui sa fii treaz in pat si nu vei adormi la fel de usor.

Greseala nr.6: Nu dormi suficient de mult sau de bine.

Daca nu dormi intre 7 si 9 ore pe zi, o sa-ti fie greu sa te trezesti. De asemenea, sunt de evitat doze de cafeina, alcool sau mancare grea inainte sa te culci, si este recomandat sa adormi aproximativ la aceeasi ora, chiar si in weekend, pentru ca organismul tau sa se obisnuiasca cu o ora de somn regulata. Astfel, vei adormi mai repede seara si te vei trezi mai bine dimineata.

Tu de care dintre aceste greseli te gasesti vinovat? Citeste si „Cum sa te trezesti mai bine si mai repede dimineata devreme” !

Gandeste-Pozitiv! Aboneaza-te la newsletter pentru alte articole interesante 

Lasa un comentariu