atitudinea clientului nemultumit

Atitudinea clientului vesnic nemultumit. Nu este vorba despre tine, corect?

Educatie Financiara

atitudinea clientului nemultumit

Sigur ai trecut si tu printr-o experienta neplacuta din perspectiva de client. Oameni nepoliticosi, comenzi gresite, cozi imense, vanzatori agresivi, ne lovim de ele zilnic.

La ce nu te-ai gandit este si ca uneori chiar clientii sunt de vina pentru o parte din experientele neplacute in interactiunea cu diversi furnizori.

Tu ai vreauna din aceste atitudini fata de oamenii si companiile cu care interactioneze?

Mereu presupui ca firma greseste. Ai putea crede ca ai fost suprataxat sau nu ai primit un serviciu de calitate din cauza prostiei sau nepasarii unui angajat, dar esti sigur ca nu este vina ta? Inainte sa faci o plangere sau sa iei masuri, asigura-te ca tu ai parcurs toti pasii si ca ai analizat bine faptele. Nu are niciun rost sa incepi o disputa doar ca sa constati ca da fapt, tu porti vina a ceea ce ti s-a intamplat. In niciun caz nu ar trebui sa fii rautacios, mai ales daca nu stii sigur ce s-a intamplat.

Faci pe victima. Chiar daca te simti neindreptatit din motive reale, asta nu inseamna ca proprietarul afacerii merita sa fie batut intr-o alee intunecata. Unii clienti se victimizeaza dupa o experienta neplacuta si incearca sa o transforme in oportunitatea vietii lor, cerand recompense. Cu toate acestea, nu poti sa te astepti la recompense enorme pentru servicii pentru care ai platit putin, pentru ca altfel afacerilor le-ar fi greu sa se pastreze pe linia de plutire.

O mare problema a companiilor e ca multi clienti se asteapta la daune, iar unii merg la cazuri extreme sa le obtina, chiar prin metode ilegale sau imorale. Din aceasta cauza, companiile si-au restrans politele de recompensare.

Ai o atitudine negativa. Daca pleci de la mentalitatea ca oricum nimic nu te poate multumi, nimic nu te va putea multumi. Oamenii care considera ca toti cei din jur vor sa profite de ei vor gasi semne care sa le valideze credinta. Gandeste-te: casierul chiar s-a purtat urat cu tine, sau ai tu o zi proasta?

Incearca sa faci urmatorul lucru: in loc sa presupui ca cealalta persoana face intentionat ceva enervant, presupune ca ea nu este constienta de problema. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa te plangi daca treci prin experiente neplacute, dar daca esti politicos si dispus sa comunici mai degraba decat sa te enervezi, ai mai multe sanse sa vezi rezultatele pe care ti le doresti. Chiar daca persoana cu care vorbesti este nepoliticoasa, ramai calm, pentru ca problema sa nu evolueze.

Iei totul personal. Unele situatii chiar pot parea personale, de exemplu daca auzi un angajat dintr-un magazin barfindu-te cu un alt angajat. Dar dupa ce ai facut o plangere oferind detaliile care ar putea rezolva problema in viitor, depaseste momentul, pentru ca nu te ajuta cu nimic sa te gandesti la asta.

Uiti ca si afacerea are putere. E usor sa crezi ca ai toata puterea in relatia companie-client, dar asta nu este adevarat. Daca te porti urat cu angajatii, s-ar putea sa nu vezi rezultatele pe care le sperai, ci tocmai opusul. Este cazul unei persoane care a fost grosolana fara motiv cu persoana care vindea bilete de avion, care s-a trezit cu bagajele intr-o alta destinatie decat cea dorita. Fii intotdeauna politicos si dispus la discutii.

De obicei oamenii ofera ceea  ce primesc, asa ca ofera tu mai intai un zambet, un „buna ziua” sau un „multumesc” apoi vezi ce se intampla. Singuri ne putem face viata mai frumoasa inclusiv acolo unde pare ca nu putem influenta lucrurile prea mult. Ai grija sa fii tu un client model si apoi vei gasi si furnizorii care sa ofere produsele si serviciile potrivite pentru tine. Gandeste Pozitiv!

 

1 thought on “Atitudinea clientului vesnic nemultumit. Nu este vorba despre tine, corect?

  1. Uite ca aflat un mesaj foarte captivant scris intr-o maniera dificil de aflat in internetul romanesc. Acum, dupa ce am citit acest articol, doresc sa va spun ca in acest weekend trecem la ora de iarna, o stiati deja. Daca tot se trece ora, atunci reglati-va ceasul dupa ora exacta pentru a nu uita sa ajungeti la timp unde trebuie sa ajunget. Multumesc!

Comments are closed.