Cum alegi o agenție SEO pentru afacerea?

În prezent nu se mai pune problema dacă o firmă are nevoie sau nu ca să apeleze la o agenție SEO, ci doar pe care dintre ele să o aleagă din multitudinea existente în România în acest moment.

Afacerile autohtone au ajuns să conștientizeze cât de important este ajutorul pe care o agenție de servicii de marketing digital poate ca să îl dea afacerilor pe care ei le derulează. Ca întotdeauna, a apela la specialiști SEO serioși este un demers corect care poate să diminueze costurile totale cu promovarea brandului, produselor și serviciilor unei firme, indiferent de sectorul economic în care funcționează.

Înainte de a decide cu ce agenție ce oferă servicii de promovare online doriți ca să lucrați este bine să vă interesați ce campanii SEO a mai derulat în trecut și cu ce rezultate.

Promovarea online presupune strategii pe termen lung, de aceea un agent economic nu trebuie să se aștepte la rezultate semnificative mai devreme de 6 luni de la momentul începerii colaborării cu agenția de marketing online pe care a ales-o.

Se știe că de regulă românii nu prea au răbdare, că și-ar dori, dacă se poate, ca să obțină rezultate vizibile chiar în primele două luni din momentul începerii unei campanii SEO, dar în mediul online, unde concurența este atât de acerbă, lucrurile nu se desfășoară fulgerător, ci necesită un pic de timp. La semnarea contractului de colaborare cu agenția aleasă este obligatoriu să precizați ce tip de rezultate vă doriți de la campania de promovare online care se va desfășura în lunile ce urmează.



Vă doriți să fiți numărul unu pentru mai multe interogări, în scopul obținerii unui trafic organic general? Vreți să țintiți doar anumite segmente de useri pe care să îi transformați mai apoi în clienți fideli? Vă doriți să mergeți în paralel atât cu o promovare gratuită, cât și cu o promovare plătită, pe motoarele de căutare cele mai folosite și/sau pe rețelele de socializare populare? Toate aceste lucruri trebuie precizate clar în înțelegerea ce se face cu agenția la începutul colaborării, când se achiziționează pachetul de servicii SEO personalizat.

Este importantă și interacțiunea pe care o veți avea cu respectiva agenție de promovare online a business-ului dumneavoastră. Dacă trimiteți un mesaj către reprezentanții acesteia cam cât timp durează până când ei vă răspund?
În mod normal, dacă este nevoie de mai mult de o zi pentru un feedback din partea unei firmei de servicii digitale înseamnă că există un decalaj nefericit în comunicare și că ar trebui să vă gândiți de două ori dacă vreți să lucrați în acest mod. Promptitudinea este la mare preț în zilele noastre, deoarece vă economisește timpul și banii.

Specialiștii agenției de marketing digital ar trebui nu doar ca să vă răspundă repede când îi contactați, dar și să fie în măsură să vorbească clar, într-un limbaj comun, pe care să îl înțelegeți și dumneavoastră, chiar dacă nu sunteți foarte familiarizat cu termenii informatici. Este foarte frustrant ca atunci când apare o problemă sau pur și simplu doriți să aflați un lucru în materie de SEO, să nu fiți capabil ca să înțelegeți despre ce este vorba din cauza faptului că vi se dau explicații într-un limbaj tehnic, ce poate fi înțeles doar de către inițiați.



Feriți-vă de acele agenții care vă promit rezultate spectaculoase, dar nu vă explică clar fiecare etapă în parte ce trebuie urmată pentru a ajunge acolo unde vă doriți. Chiar dacă nu sunteți de specialitate, în calitate de client aveți dreptul ca să fiți la curent cu acele tactici care se folosesc pentru a ajunge la rezultate.

Lipsa de transparență în această direcție poate să însemne că reprezentanții agenției de marketing digital ascund ceva sau pur și simplu contează pe faptul că oricum nu pricepeți ce fac ei acolo. În calitate de client aveți dreptul ca să obțineți rapoarte periodice, plus un raport final la terminarea contractului de prestări servicii SEO încheiat.

Verificând aceste rapoarte, transmise pe parcursul desfășurării campaniei complexe de promovare, veți putea ca să decideți în cunoștință de cauză dacă această colaborare vă mulțumește sau reziliați contractul și apelați la o altă agenție de profil mai competentă.

Citeste si Cum sa iti promovezi gratuit serviciile sau afacerea!

Lasa un comentariu



Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.