Alimentație sănătoasă pentru persoanele în vârstă

Dieta corectă a persoanelor în vârstă este o parte fundamentală a unei vieți sănătoase. Impactul malnutriției în acest grup de populație presupune, fie că sunt persoane sănătoase sau cu patologii stabilite, un risc mai mare de a contracta boli și chiar de mortalitate, apariția deteriorării cognitive, anemie, dificultăți în controlul multor boli și o accelerare a bolilor degenerative.

În plus, trebuie avut în vedere faptul că procesul de îmbătrânire afectează funcția digestivă, în așa fel încât absorbția intestinală a nutrienților să fie redusă. In consecință, trebuie să mănânci mai puțin.



Am adunat pentru voi cateva recomandări de bază pentru a sustine alimentatia sanatoasa pentru batrani:

Dieta trebuie variată pentru a se asigura că funizeaza toți nutrienții necesari unui organism sanatos.

Este necesar să se reducă consumul de grăsimi saturate (carne roșie și cârnați) și să se crească grăsimile cu acizi esențiali omega-3 și omega-6, conținute în anumiți pești (somon, sardine etc.)

De asemenea, este necesară creșterea consumului de grăsimi vegetale, de preferință prin consumul de ulei de măsline, nuci si alune.

Laptele și produsele lactate trebuie consumate degresate sau, în orice caz, semi-degresate.

Este important să creștem consumul de fructe, leguminoase, legume și cereale, având în vedere conținutul ridicat de substanțe nutritive importante (vitamine și minerale) și fibre, esențiale pentru menținerea motilității intestinale și evitarea constipației.

Este necesar să creșteți consumul de calciu (lactate) și vitamina D. Aceasta din urmă este esențială pentru absorbția corectă a calciului și este suficient să expuneți pielea la soare aproximativ 20 de minute pe zi (plimbări) pentru a obține suma necesară.

Sarea și zahărul (dulciurile) ar trebui să fie limitate.

Bea multă apă pe tot parcursul zilei, de preferință în afara meselor și în cantități mici. Pe lângă prevenirea constipației, aceasta asigură o hidratare adecvată a corpului. Citeste aici mai multe despre hidratarea organismului.

Manancă cinci mese pe zi, tinand cont ca micul dejun este foarte important, intrucat trebuie sa asigure aportul energetic necesar pentru a incepe ziua cu performante fizice si intelectuale bune. Ar trebui să includă lactate, cereale și fructe.

Mănâncă încet și mestecă bine alimentele.

Daca ai probleme la mestecat si/sau la inghitire, va trebui sa apelezi la prepararea piureurilor, sucuri, creme, carne tocata si alimente moi in general.

Gătiti alimentele folosind puțină grăsime (la grătar) și nu gătiti excesiv legumelole, astfel încât acestea să rețină majoritatea nutrienților.



Pensionarii, având mai mult timp liber pentru ei, ar fi bine să acorde atenție sporită dietei și activității fizice pentru a-și menține sau chiar pentru a-și îmbunătății sănătatea. O alimentație corectă, chiar dacă cere mai mulți bani investiți, cu siguranță este o alegere mai bună decât excesul de medicamente.

Prevenția, echilibrul între activitatea fizică, somn și activitate intelectuală sunt modalitățile ideale de a prelungi viața și a avea energie să te bucuri de ea.

Dacă apare nevoia de îngrijire la domiciuliu, atunci puteți apela la agenții specializate în oferirea acestor servicii. Personalul de acolo este bine pregătit și cu siguranță va respecta recomandările pentru o alimentație sănătoasă și adaptată în funcție de recomandările medicilor.

Lasa un comentariu



Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.