ABC-ul nutritiei, sfaturi de la Mihaela Bilic

abc_de_nutritie_mihaela bilic

Am cumparat de curand prima carte pentru copii scrisa de un medic nutritionist – ABC de Nutritie scrisa de Mihaela Bilic. Va spun din spart ca e o carte pe care o recomand oricui. Trebuie citita si pastrata la indemana pentru atunci cand ai „derapaje culinare”.

Scrisa intr-un mod simplu si placut, este ideala atat pentru copii cat si pentru adulti. Informatii valoroase si actuale pentru o dieta echilibrata si o viata sanatoasa.

Am extras cateva idei de baza despre nutritie si dieta la copii si adulti:

  • Mancarea = energie . Energie consumam in orice activitate, si atunci cand respiram si cand dormim. 70% din energia necesara unui om cu activitate moderata este consumata de simpla functionare a organismului. Doar 30% este consum energetic de miscare si doar aici putem noi interveni – faci sport, consumi mai multa energie.
  • In functie de varsta difera si necesarul de calorii. Daca ai intre 20 si 40 de ani necesarul tau de calorii este echivalent cu acela a unui copil de 10 ani – 2200 cal/zi. Pe mine nu m-a bucurat deloc aceasta veste. ­čÖé
  • Laptele este cel mai eficient lichid pentru rehidratare. Contine 87% apa si toate mineralele de care are nevoie corpul tau.
  • Branza este mai grasa decat carnea. Procentul de grasime din branzeturi este de 2-3 ori mai mare decat in carne, deci ingrasa mai tare.
  • Untul si smantana sunt mai degraba grasimi decat lactate si trebuie┬áconsiderate condimente si consumate in cantitati mici.
  • Silueta si numarul de kilograme iti arata daca balanta ta energetica e in echilibru. Kilogramele in plus sunt semnanul ca mananci prea mult sau te misti prea putin. Sau ambele.

 

STIAI CA: Atunci cand te uiti la TV consumi mai putine calorii decat in somn? Corpul intra intr-o stare de „hibernare” in care toate functiile sunt amortite si incetinite.
consum de energie fizica

  • Principalele pericole pentru silueta si sanatate sunt excesele de zahar si grasimi. Din pacate ele se gasesc ascunse in foarte multe preparate. Atentie de mananci si mai ales cat!
  • Proteinele nu ingrasa, ele contin calorii negative ( cam 30% din caloriile pe care le contin sunt folosite chiar la digestia lor). Alege carnea slaba pentru o dieta echilibrata.
  • Ciocolata, un dulce de nota 10! Spre deosebire de zahar care are doar calorii goale, ciocolata este o sursa de minerale(magneziu, potasiu, fier), contine nutrienti cu efect antioxidant si are actiune tonica asupra sistemului nervos.
  • Inghetata este cel mai dietetic desert, dupa fructe. Este facut din lapte si zahar. Contine mult calciu, putina grasime si putine calorii, iar zaharul din ea se absoarbe lent.

Multe alte informatii gasiti in aceasta minunata carte – ABC de Nutritie. O puteti cumpara de aici la un pret special. Merita investia ! Astept cu interes si parerea ta despre ea.

 

Lasa un comentariu