Ghid pentru o alimentatie sanatoasa – inclusiv ingredientul secret

alimentatie sanatoasa

Suntem mereu surprinsi de numarul mare de diete publicate pe piata si de faptul ca noi diete continua sa fie inventate si date in vanzare catre consumatori. Majoritatea oamenilor au incercat cel putin o dieta. Unii au incercat toate dietele de pe piata. Totusi, am observat ca exista un principiu cheie care se regaseste in toate dietele si vorbeste despre alimentatia sanatoasa.

Pentru o viata fericita si sanatoasa, dieta ta joaca un rol crucial iar noi chiar credem in zicala “esti ceea ce mananci”. Ceea ce mananci ajunge evident in corpul tau si prin urmare afecteaza organele interne si interactiunile chimice care au loc. Ceea ce mananci poate afecta felul in care te simti, iti poate influenta modul de gandire, deciziile si obiceiurile, poate afecta deasemnea modul in care organele interne opereaza…prin urmare le afecteaza salubritatea si longevitatea. O alimentatie sanatoasa asigura ingrijirea organelor interne si nu in ultimul rand, o alimentatie sanatoasa te face sa te simti mai bine si te ajuta sa progresezi mai bine in viata de zi cu zi.

Deci care ar fi temele-cheie atunci cand vine vorba de alimentatie sanatoasa si diete? Suntem convinsi ca stiti deja raspunsul! Este pur și simplu ceea ce este prezentat prin cele mai multe reviste, emisiuni tv, prieteni, familie…pretutindeni!

Consuma cat mai mai multe alimente vegetale!

Natura stie cel mai bine! Orice vine din pamant este bun pentru noi. Fructele si legumele sunt divine. Cu totii stim ca sunt foarte bune, deci de ce sa nu le consumam in cantitati mai mari! Painea, cerealele, orezul si pastele provin din cereale, cum ar fi grau, ovaz, orez, secara, orz, mei și porumb, toate fiind bune pentru noi. Cel mai important lucru este alegerea grupei de alimente. Alegand de exemplu faina sau cerealele integrale, alegeti cea mai buna metoda de a asigura corpului mai multe fibre, vitamine si minerale.

Pentru o viata sanatoasa consuma:

•    Fructe              fructe_galbene_rosii_verzi
•    Leguminoase
•    Paine
•    Cereale
•    Orez
•    Paste
•    Legume

Consuma cantitati moderate de alimente de origine animala
Alimentele de origine animala, precum carnea, pestele, oualele, laptele, iaurtul sau branza, ar trebui toate mancate in cantitati moderate. Nucile si semintele sunt si ele incadrate in aceasta categorie de alimente si asigura cantitati importante de proteine, fier si vitamina B12. Carnea rosie este, in mod particular, o importanta sursa de fier si zinc si, in mod normal, ar trebui consumata de aproximativ 3-4 ori pe saptamana. In lipsa acesteia este posibil sa apara deficiente de fier, care pot avea un impact semnificativ asupra starii generale de sanatate si a starii de bine. O cheie pentru acest segment de produse alimentare este de a va asigura ca alegeti carne slaba, cu putine grasimi si consumati cat mai rar carne procesata, cum ar fi carnatii.

Laptele, iaurtul si branza reprezinta o sursa excelenta de calciu. Sunt deasemenea  buna sursa de proteine, riboflavina si vitamina B12. Aceste alimente nu vin de obicei cu cantitati mari de grăsime, astfel încât cheia pentru acest segment de produse alimentare este de a alege soiurile cu cat mai putine grasimi.

Consuma:lapte, carne, oua
•    Carne
•    Peste
•    Oua
•    Lapte
•    Iaurt
•    Branza
•    Nuci & Seminte

Consuma cantitati mici de grasimi si uleuri
Cand vine vorba de alimentatie sanatoasa, grasimile si uleiurile nu sunt de obicei in agenda. Acestea sunt totusi bune pentru consum, chiar daca poate nu realizezi ca majoritatea alimentelor contin deja grasimi. In majoritatea cazurilor, nu este nevoie sa se consume grasimi si uleiuri adaugate.Adaugand grasimi nesaturate in dieta ta, precum uleiul de masline sau avocado, poate avea efecte pozitite – scaderea nivelului de cholesterol – totusi acestea trebui consumate in cantitati moderate.

Consuma:
•    Avocado
•    Nuci & Seminte
•    Ulei de masline

Stai departe de alimentele procesate
Observati ca cele de mai sus reprezinta in mare parte tot ceea ce Mama Natura ne ofera. Suntem genetic structurati sa mancam aceste alimente si consumam plante si animale de milioane de ani. Ce s-a intamplat totusi in ultimul secol? Alimentele procesate au invadat pietele. Care este rezultatul? „Epidemia” de obezitate! Alimentele procesate contin tot felul de grasimi, zaharuri si conservanti, adaugate pentru a le creste termenul de valabilitate si evident, pentru un gust mai bun. Prin urmare, mancand Big Mac’s si consumand Coca-Cola in fiecare zi nu va avea un efect tocmai pozitiv asupra sanatatii tale.

Mananca diversificat

Consumati o larga varietate de alimente si efectul pozitiv asupra sanatatii tale va fi cu sigutanta vizibil. Daca continuam sa mancam mereu aceleasi fructe, legume, alte alimente, pierdem nutrientii si beneficiile celorlalte. Asigurate ca “mixezi” bine dieta ta zilnica, saptamanala sau chiar lunara, in functie de perioada anului…poate avea efecte mari, positive asupra sanatatii tale.

Ai grjia cu alcoolul!
Cu siguranta o restrictie destul de dificila pentru multi dintre noi! Alcoolul este grozav din cand in cand, dar daca ai facut un obicei din asta, poate ca ar fi cazul sa reanalizezi situatia. Consumul de alcool are efecte negative asupra sanatatii tale, atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Despre vinul rosu se spune ca are efecte pozitive asupra sanatatii dar trebuie consumat in cantitati moderate. Important este sa nu bem regulat si in exces, astfel incat sa aduca prejudicii de lunga durata asupra sanatatii noastre.

Bea cat mai multa apa
Corpul uman este format din 60% apa, deci nu este nici o indoiala ca, consumand cat mai multe lichide, efectele vor fi positive pentru sanatatea ta. Se spune ca avem nevoie de 8 pahare de apa pe zi. Daca faci sport sau te afli intr-o zona unde este foarte cald, trebuie cu siguranta sa consumi mult mai multa. Daca iti este sete, sau chiar foame, bea un pahar cu apa si vei simti beneficiile!

Ingredientul secret pentru o alimentatie sanatoasa!
Problema cu care majoritatea oamenilor se confrunta este faptul ca aceste principii de alimentatie sanatoasa, trebuiesc urmate de un ingredient special. Care este acesta?

Ingredientul cel mai important pentru o alimentatie sanatoasa, este ingredientul de angajament și disciplină.”
Dupa ce ai citit cele de mai sus, sunt sigura ca ti-ai spus…”Stiam deja toate astea”. Dar cat de mult tinem cont de disciplina unei alimentatii sanatoase? Daca esti intr-o excursie numita “Fericire”, atunci sigur stii ca obiceiurile sanatoase iti sunt esentiale. Viata ta este plina de alegeri, iar ceea ce mananci este tot alegerea ta. Daca esti pe drumuri o zi intreaga, iti cumperi repede un cheeseburger sau optezi pentru un sandwich cu pui? Optiunile sunt mereu acolo si mereu alegerea iti apartine. In spatele alegerii alimentelor potrivite se afla angajamentul si disciplina personala, iar acestea sunt esentiale pentru o viata sanatoasa.

Nu uita, cele de mai sus sunt informatii pentru aceia care duc o viata sanatoasa. Daca ai un scop bine stabilit si trebuie sa iti schimbi modul de alimentatie, daca vrei sa iti tonifici corpul sau sa slabesti, sfatul meu este sa consulti un nutritionist.

Aboneaza-te la newsletter pentru gandire pozitiva zi de zi

Lasa un comentariu