Anxietatea. Cauze si solutii

despre anxietate

De cele mai multe ori, ceea ce ne blocheaza in a ne descoperi pe noi insine sau pe cei din jur sunt diferitele temeri, frici si alte disconforturi mentale pe care le acumulam de-a lungul vietii. Toate acestea creeaza starea de anxietate, atat de celebra in zilele noastre, despre care se spune ca ar fi ,,Boala secolului”.

Noi nu vrem sa o abordam din punct de vedere medical, ci strict din perspectiva rolului ei in stoparea dezvoltarii personale a fiecarui individ si vrem sa identificam eventualele solutii de ,,vindecare” pentru aceasta. Majoritatea starilor anxioase apar in urma lipsei de experienta, a neincrederii in fortele proprii, a lipsei stimei de sine si a timiditatii unei persoane. Aceste aspecte pot fi invinse prin niste metode si exercitii simple.

1.Identifica factorii care te conduc spre o stare de anxietate.
Fie ca este vorbitul in public, faptul ca trebuie sa exprimi o nemultumire sefului, refuzul pe care trebuie sa il exprimi catre un prietem sau simpla conversatie cu o persona necunoscuta.
Trebuie sa intelegi faptul ca si ei sunt tot oameni, ca nu toti te judeca si mai ales ca multi nu dau deloc importanta prezentei sau efortulului tau, asa ca fa-ti o lista cu ce te face sa fi anxios si treci de barierele acelea treptat, nu brusc sau exagerat.

2. O alta metoda utila este exercitiul!
Anxietatea, de multe ori, vine din frica. Iar cea mai “sanatoasa” metoda de a scapa de o frica este sa o infrunti. Cu cat mai des, cu atat mai bine. Deci identifica ce anume iti da o stare de anxietate si apoi pune-te, intr-un mod voit, in acele situatii. Nu vei trece niciodata de ele si nu vei progresa in niciun fel daca nu vei avea acces la ele.

3. Incearca sa te controlezi – observa dialogul interior si controleaza-ti gandurile.
Aici este foarte importanta puterea gandului. Gandurile noastre duc la actiuni. In loc de ganduri legate de esec, ar fi o idee buna sa avem ganduri legate de succes. In loc de: “Sper sa nu ma fac de ras.” este mult mai bine sa gandesc: “Sper sa fiu foarte aplaudat.”Gandurile pot fi luate ca un joc. La inceput e putin mai greu sa-ti modifici gandurile, dar cu timpul devine ceva ce iti poate intra in ritm.

4. Imagineaza-ti situatii si scenarii
Pregateste-te mental pentru acele momente. A fost dovedit ca sportivii se pot antrena chiar si atunci cand doar privesc alti sportivi antrenandu-se. Se pregatesc mental. Asta putem face si noi cand stim ca urmeaza sa trecem prin anumite momente. Trebuie doar sa nu fim dezamagiti daca nu ne iese cum noi ne-am imaginat, nu totul iese din prima si nu totul iese mereu asa cum ne-am dori.

5. Adrenalina este constructiva
Adrenalina este un hormon secretat in sange de glanda medulosuprarenala in cazuri de stres. Ajunsa in sange, ea determina cresterea frecventei cardiace, a presiunii sanguine, dilatarea bronhiilor si pregatirea organismului pentru o producere masiva de energie.
De adrenalina trebuie sa ne bucuram si sa ne folosim. Cand o simtim in corp, atunci trebie sa tragem mai tare ca niciodata, nicidecum sa ne blocam.

Gandeste Pozitiv!

Lasa un comentariu