Cum sa faci economii in supermarket. 10 tehnici de manipulare practicate de magazine

economii in supermarketDe cati ori ai fost la cumparatori cu un buget bine stabilit si acasa te-ai trezit cu o sacosa plina cu lucruri de care nu aveai nevoie? Afla ca nu ti se intampla doar tie: studiile au demonstrate ca 20% din cumparaturi sunt neplanificate. Asta pentru ca supermarketurile sunt proiectate pentru a face pe consumatori sa cumpere cat mai mult posibil. Fii atent ce cumparaturi faci si gandeste inainte de a pune orice in cos.

Iti prezentam 10 tehnici pe care le aplica supermarketurile pentru a te determina sa cheltui mai mult:

 1. Intrari ispititoare

Supermarketurile pun strategic langa intrare produse care te atrag: flori, produse de patiserie si alte lucruri frumoase pentru a te face sa intri in magazin. Culorile si mirosurile placute ne induc o stare de bine…numai buna sa cheltuim ceva bani pe produsele respective. Asa ca, data viitoare cand vei mirosi trandafirii si croasantele scumpe de la bacanie, gandeste-te ca sunt puse special in calea ta pentru a-ti lua banii.

2. Cosurile de cumparaturi de mari dimensiuni

Toate supermarketurile au carucioare de cumparaturi pentru a te incuraja in mod subliminal sa cumperi mai mult. Unele chiar au renuntat la cosurile normale. Te sfatuim ca optezi pentru cosul de cumparaturi pentru a nu permite altor produse se isi gaseasca loc in cos. Oricum ar fi, nici carucioarele mari nu trebuiesc neaparat umplute la refuz.

3. Produsele “plictisitoare” sunt in centru

Produsele cele mai cumparate, sa spunem cele din cosul normal de cumparaturi ( faina, orez, conserve) , se afla in centru magazinului, tocmai pentru a te obliga sa te plimbi cu cosul prin zonele “atractive”, astfel ca pana ajungi la produsele de care ai nevoie, cosul tau este pe jumatate plin. Retine asta si data viitoare mergi direct in mijlocul magazinului si cumpara ce ai nevoie.

4. Produsele esentiale sunt in capatul magazinului

Si in drum spre lapte si oua, intotdeauna vei gasi ciocolata si fursecuri. O alta metoda prin care supermatketul iti “furiseaza” produse de care nu ai nevoie in cos. Iti recomandam ca la finalul listei de cumparaturi sa tragi 3 linii pentru a-ti aduce aminte sa te limitezi doar la 3 produse pe care nu ai planificat sa le cumperi.

5. Asezarea strategica pe rafturi

Cerealele scumpe cu ambalaj colorat sunt intotdeauna asezate la nivelul ochilor copiilor. In timp ce produsele mai ieftine sau no-name sunt aseazate sus sau foarte jos. Produsele pe care supermarketul vrea sa ti le vanda sunt asezate in locuri in care nu le poti rata. Ai observant  borcanele cu sos de paste, de import,  asezate la raftul de paste sau pungile de seminte langa raftul de bere?degustari in supermerket

6. Degustari din belsug

Companiile cheltuiesc o gramada de bani pentru a ne face sa gustam din produsele lor. Daca vei gusta din iaurtul cu fructe oferit in magazin, sunt sanse foarte mari sa-l si cumperi. Asa se si intampla in realitate. Te sfatuim sa stai departe de ispitele din magazin pentru a nu face si alte cumparaturi bazate pe impuls.

7. Proaspat versus congelat

Pestele congelat este de cele mai multe ori curatat, spalat si congelat direct de pe barca de pescuit, ceea ce inseamna calitate superioara. De cele mai multe ori, pestele “proaspat” din fulgii de geata sunt tot pesti congelati si apoi decongelati. Fructele congelate sunt deasemenea  congelate imediat ce au fost culese.  Cand nu mai e sezon de fructe si legume proaspete, decat sa dai banii pe produse de import, mai bine achizitionezi pungi cu fucte congelate.  Sunt mai ieftine decat cele proaspete.

8. “Oferte” atragatoare

O alte metoda practicata de supermarketuri este aceea de a pune etichete mari si colorate cu “pret redus” desi economia aproape nu exista. Sigur ati vazut pretul mare 13,40 lei iar pretul vechi, scris foarte mic – 13.55 lei . Atentie la falsele economii.

9. Cumparaturi de impuls la iesirea din magazine

Esti obosit, plictisit si inca stai la rand pentru a plati cumparaturile? Poate iti fac cu ochiul bomboanele si  batoanele de ciocolata. Atunci aminte-ti   ca asezarea acestor produse nu este pur intamplatoare iar supermarketul vrea ca tu sa mai cumperi ceva.

10. Carduri de fidelitate

Fereste-te de cardurile de fidelitate. Ele sunt create pentru a-ti inregistra obiceiurile de cumparare. Majotitatea dintre ele nu iti aduc nici un beneficiu iar reduceri sunt oferite pentru cumparaturi foarte mari sau la produse de care nu ai nevoie in mod normal.

Cunoscand aceste tehnici de manipulare folosite de supermarketuri, poti sa iti faci si tu o strategie de cumparaturi astfel incat sa faci economii chiar si cand ai plecat de acasa cu gandul de a cheltui bani.

Aboneaza-te la newsletter si pentru alte sfaturi financiare

Lasa un comentariu