Indiferent de locul unde lucrati sau de pozitia pe care o ocupati in cadrul unei companii, existe anumite norme implicite si de bun simt, pe care majoritatea le respecta, contribuind astfel la crearea unui mediu placut la birou. Este important sa te comporti la birou intr-un mod politicos si prietenos pentru a avea succes in cariera.
Cititi aceste Reguli de eticheta la birou si aplicati-le zi de zi
Nu mancati in spatiul de lucru. Indiferent ca mancati o salata de vara sau o shaorma, mirosul mancarii se raspandeste in intreg biroul, deranjandu-i pe colegi. Mergeti in spatiul de luat masa sau la restaurant.
Folositi castile daca ascultati muzica. Nu va fortati colegii sa asculte muzica pe care o preferati, folositi castile.
Temperatura ambianta. Inainte de a porni sau opri aerul conditionat intrebati-va colegii, poate cineva este bolnav, sau se simte confortabil cu temperature curenta.
Telefonul pe vibratii. Nu opriti sonorul telefonului mobil doar cand sunteti la sedinte sau intalniri, ci si cand va faceti treaba curenta. In felul acesta colegii nu isi vor da seama daca va conversati pe Facebook sau Whatsup.
Cunoasteti numele colegilor. Chiar daca faceti parte dintre persoanele cu o memorie nu foarte buna, cautati sa retineti numele si pozitia fiecarui coleg, in felul acesta stiti cu cine aveti de-a face.
Parfum cu moderatie. Chiar daca sunteti foarte incantati de noul vostru parfum, evitati sa il folositi in exces. La fel cum un birou care miroase a mancare nu este placut, la fel si unul cu prea mult parfum poate fi deranjant.
Nu va certati in public. Daca aveti ceva de reprosat unui coleg, nu declansati o cearta in vazul tuturor, nu incarcati negativ atmosfera din birou. Aveti o discutie calma undeva retras fata de ceilalti colegi. Citeste mai multe despre importanta abilitatilor de comunicare.
Bolile contagioase. Nu veniti la birou atunci cand aveti o boala contagioasa, indiferent cat de multa treaba aveti, sau daca este o simpla viroza. Nimanui nu-I place sa fie bolnav, iar prezenta cuiva contagios intr-un spatiu mic si inchis creste riscul de imbolnavire a tuturor.
Bijuterii cu moderatie. Nu veniti incarcati de bijuterii sau alte accesorii agasante visual.Un ceas, un inel, o bratara pot fi suficiente ca sa va simtiti bine.
Fiti punctual. Aplicati punctualitatea si la birou nu doar la intalnirile importante. In felul acesta colegii se vor simti respectati, iar voi veti avea parte de mai multa apreciere. Invata sa folosesti timpul in favoarea ta!
Nu folositi porecle. Desi folosirea poreclelor poate incuraja camaraderie si spiritul de echipa, poate insa si jigni, mai ales daca folositi apelative denigratoare.
Nu radeti de unul singur. Daca va apucati sa radeti in hohote in fata monitorului, colegii vor fi deranjati, si in plus isi vor da seama si ca nu lucrati, ci pierdeti timpul.
Pentru o cariera de succes nu este suficient sa fii foarte bine pregatit, ci si sa ai relatii bune cu colegii de munca si partenerii de afaceri. Asadar, dezvolta-ti inteligenta emotionala si pastreaza eticheta atat la birou cat si in viata privata.