Cum sa-ti imbunatatesti relatia cu seful

imbunatateste relatia cu seful

Ne place sau nu, relatia noastra cu seful este foarte importanta pentru bunastarea noastra generala la locul de munca. O relatie profesionala pozitiva cu seful tau poate face o diferenta enorma pentru tine la job, iar aici ne referim in special la tipul si calitatea proiectelor care iti ajung in maini, la avansarea ta in cariera, la relatiile cu alti oameni din firma si reputatia ta in industrie chiar si dupa ce parasesti firma. Relatia cu seful este, dupa cum observi, una foarte importanta, la care trebuie sa lucrezi pentru a o mentine.

Noi iti spunem care sunt lucrurile pe care poti sa le faci ca sa-ti imbunatatesti relatia cu seful tau:

 

Fii serios in legatura cu munca ta. Nu cred ca e o surpriza pentru nimeni sa afle ca relatia cu seful tau este influentata intr-o mare masura de abilitatile tale profesionale si succesul la job. Un manager va avea o atitudine mult mai deschisa catre un angajat care face o treaba de calitate, respecta termene-limita si este placut atunci cand munceste cu altii, asa ca perfectioneaza-te si tu la job! Asta inseamna sa stii care sunt asteptarile managerului tau pentru pozitia pe care o ocupi, si apoi sa le depasesti. Cauta mereu sa faci ceva in plus ca sa arati ca esti dedicat pozitiei tale in firma si carierei tale: ofera-te sa-i ajuti pe altii cand ai timp, vino cu idei noi, castiga clienti, redu costurile.

 

Comunica. Este extrem de important sa deschizi o linie de dialog cu seful tau, acest lucru fiind cheia catre o relatie profesionala de durata. Scopul comunicarii este acela de crea o legatura, de a castiga vizibilitate in fata sefului si de a crea un flux de informatii intre tine si managerul tau despre firma, performantele tale si alte probleme care pot aparea de ambele parti. Uite ce trebuie sa faci pentru o comunicare eficienta:

Incearca sa deschizi devreme un canal de comunicare. Obisnuieste-ti seful sa intri la el in birou pentru scurte discutii, si nu astepta ca el sa programeze aceste intalniri. Asigura-te ca aceste mici discutii intra in rutina voastra. Du-te la intalniri pregatit, incearca sa incluzi comentarii amuzante care sa sparga gheata, si incearca, ca pe langa problemele tale, sa-i vorbesti sefului si de cum merg treburile in firma la nivelul tau. Atentie insa, nu barfi!

Invata sa-ti asculti seful. Asta inseamna sa-i intelegi nu numai cuvintele, dar si tonul. Asigura-te ca intelegi instructiunile managerului tau, si pune intrebari daca e nevoie. Vei intelege filozofia si stilul de afaceri ale sefului tau doar daca asculti cu atentie.

Invata sa accepti criticile constructive. Majoritatea sefilor critica in mod constant pentru a face imbunatatiri, iar tu trebuie sa accepti aceste critici si sa inveti din ele.

 

Modeleaza-i asteptarile. Odata ce stii exact ce este cerut de la tine si ai o relatie solida cu seful tau bazata pe incredere si respect, poti incepe sa-i modelezi asteptarile legate de calitatea si cantitatea muncii tale. Invata sa-i spui managerului tau cand esti coplesit de munca (bineinteles, doar atunci cand esti) si comunica-i programul si prioritatile tale, ca el sa poata planui mai bine proiectele pe care ti le trimite. Focuseaza-te pe a fi productiv, si nu ocupat, pentru ca managerul tau sa invete sa iti respecte stilul de munca si abilitatile de prioritizare.

 

Ofera feedback. Cand poti, da-i feeaback sefului tau, insa evita comentariile superficiale menite sa gadile orgoliul. Complimenteaza-l, fie ca este vorba despre ceva ce te-a invatat, un curs la care te-a trimis, un proiect pe care ti l-a incredintat, un contract pe care l-a incheiat, o idee noua, etc. El va aprecia daca lauda este sincera si formulata in mod profesional, si va fi mai dispus sa te ajute in viitor daca arati ca apreciezi acest ajutor.

Tu ce relatie ai acum cu seful tau? Crezi ca o poti imbunatatii?

Gandeste-Pozitiv! Aboneaza-te la newsletter pentru alte articole interesante 

Lasa un comentariu