5 Abilitati esentiale pentru orice angajat

Cariera

Piata muncii si dinamica angajatilor se schimba foarte repede in aceasta perioada. Locurile de munca sunt mai putine, din unele domenii dispar in proportie de 70% in timp ce in altele este o crestere exploziva a cererii. Am scris aici despre cum reconversia profesionala poate fi luata in calcul atunci cand ramai fara loc de munca. Daca ai curaj si esti specialist intr-un anumit domeniu, poti chiar sa te aventurezi in a-ti lansa propia afacere. Vezi aici idei de afaceri cu bani putini.

Indiferent de meseria pe care o ai, fie ca esti programator, contabil, inginer, instalator, asistent medical sau lucrator comercial, pe langa abilitatile specifice job-ului, ai nevoie si de abilitati ce tin de inteligenta emotionala si dezvoltare personala. Acest set de abilitati “soft” te vor ajuta sa iti pastrezi locul de munca mai mult timp, sa avansezi in cariera, sa castigi mai multi bani si sa ai relatii personale si profesionale mai bune.

5 Abilitati esentiale pentru orice angajat 

Bune abilitati de comunicare si ascultate

Abilitatile de comunicare sunt esentiale din punctul meu de vedere. A sti sa te exprimi clar, corect, coerent inseamna sa ii ajuti pe oameni sa inteleaga ceea ce le spui. Ca sa te faci placut, apreciat si sa te asiguri ca oamenii inteleg ce implica munca ta, poti invata sa comunici mai eficient. Citeste aici cum sa comunici cu impact. Tot in setul de abilitati de comunicare intra si ascultarea activa, sa asculti ce spun partenerii astfel incat sa intelegi si sa iti faci meseria la standarde inalte.

Gestionarea timpului, planificare si organizare

Gestionarea eficienta a timpului este deasemenea esentiala intr-o lume a vitezei, unde avem de facut atat de multe lucruri in 8 ore de munca pe zi. Ca sa iti pastrezi locul de munca trebuie in primul rand sa fii punctul, sa iti faci toata treaba, sa livrezi la timp ceea ce iti solicita clientii sau managementul. Azi mai mult ca niciodata ai nevoie sa planifici si sa organizezi activitatile pentru a fi eficient atat la locul de munca cat si acasa. Iar daca se intampla sa lucrezi de acasa, cu atat mai mult trebuie sa iti organizezi timpul pentru putea ocupa si de treburile casnice, sa nu pierzi echilibrul dintre viata personala si munca.

Proactivitate, leadership

Angajatii cei mai buni sunt aceia care stiu ce au de facut, care nu au nevoie de indrumare si verificare la fiecare pas. Angajatii ce vor fi pastrati intr-o companie sunt aceia care isi asuma responsabilitatea pentru ceea ce fac la munca. A fi proactiv inseamna sa gandesti in perspectiva, sa observi problemele ce pot sa apara si sa le rezolvi. Inseamna sa vii cu solutii creative, noi, adaptate vremurilor pe care le traim .

Flexibilitate

Da, flexibilitatea, adaptabilitatea, capacitatea de a face ceea ce este necesar azi, cu datele noi provenite din mediul in care muncesti, sunt esentiale. Cum am spus, piata muncii se schimba, societatea se schimba, nevoile noastre se schimba. Asadar, un angajat flexibil se adapteaza rapid la cerinte noi, la reglematari noi, la proceduri si reguli impuse de piata.

Invatarea continua

Acum, mai mult ca niciodata, este nevoie sa invatam lucruri noi. Fie ca sunt doar abilitatile pe care le-am prezentat putin mai devreme, fie ca inveti de exemplu sa faci munci necesare in joburi in constructii, accepta ca scoala nu se termina niciodata. Invata, educa-te continuu si asigura-te ca vei avea mereu un loc de munca.