10 sfaturi pentru munca in echipa

munca in echipa

Conceptul de munca in echipa este extrem de important atunci cand este vizat succesul unui proiect sau chiar a unei afaceri. Poti avea un grup foarte bine pregatit, insa daca nu lucreaza ca un tot unitar, sunt destule sanse sa nu aiba succesul asteptat. O echipa eficienta este formata din oameni a caror aptitudini se impletesc intr-un mod armonios, pentru a atinge performanta atat pentru fiecare proiect in parte cat si pentru succesul firmei in care lucreaza.

Va propunem 10 pasi de urmat pentru a avea o echipa unita si performanta.

1. Comunicati eficient:
Comunicarea intre membri echipei trebuie sa fie libera si relaxata. De asemenea, comunicarea intre liderul de echipa si membrii ei este indicat sa fie buna pentru ca rezultatele sa fie cele dorite.

2 Prezenta unui lider puternic
Este importanta prezenta unui lider cu atitudine a carui putere sa influenteze si restul echipei. O astfel de persoana cunoste interesele colective si le considera mai importante decat ale lui. De asemenea, el reprezinta ehilibrul in echipa, reusind sa-i mentina pe ceilalti concentrati.

3 Delegarea eficienta a sarcinilor
Responsabilitatile nu pot fi asumate de o singura persoana, astfel delegarea eficienta a responsabilitatilor este importanta pentru a usura munca intregii echipe.De fapt, munca in echipa pe asta se bazeaza – fiecare membru sa faca lucrul la care se pricepe cel mai bine.

4 Rezolvarea conflictelor
Este crucial sa nu existe conflicte intre membri echipei, iar un lider puternic trebuie sa ajute rezolvarea lor. Orice problema critica trebuie tratata cu maturitate si poate fi rezolvata cu usurinta fara sa lase urme.

5. Incredere reciproca
Increderea este un termen mai des intalnit cand vine vorba de relatii amoroase, insa acest lucru se aplica usor si la cele profesionale. Intr-o echipa vor exista intotdeauna informatii secrete, detaliile unui proiect nou, care nu ar trebui divulgate. Prin increderea in membri sai, o echipa va functiona armonios.

6. Obiective comune
O echipa este formata din indivizi cu opinii diferite. De accea este bine sa fie lasate la o parte interesele subiective si privite mai cu atentie cele care sunt in interesul proiectului si a firmei.

7. Comuniune
O echipa insemana comuniune. Pentru ca ea sa ajunga sa se priveasca asa, sunt incurajate team building-urile, excursiile si intalnirile lunare pentru a consolida relatiile dintre membri.

8. Evitarea negativitatii
Aici ne putem referii la discutiile in contardictoriu neproductive sau geloziile, care ar trebui evitate cu orice pret.

9. Stabilirea unui exemplu demn de urmat

Fiecare membru, prin intermediul muncii sale trebuie sa ofere un exemplu bun de urmat si de ceilalti. Acest lucru poate fi realizat prin sugerarea unor noi idei sau chiar prin participarea la evenimente organizate in cadrul firmei.

10. Respect
Un aspect important si nu de neglijat este respectul. Conflictele  si diferitele actiuni vor fi tratate mai cu usurinta atunci cand respectul este reciproc , de asemenea si productivitatea va fi mai mare.

In prezent este acordata o atentie sporita lucrului in echipa din cauza cererii de a realiza la dead-line cat mai multe proiecte si activitati. Este foarte important pentru orice organizatie sa functioneze corect, membrii sa nu lucreze ca o adunare amorfa ci sa coopereze in vederea unui sigur scop comun, acela de a atinge succesul.

Gandeste Pozitiv

Lasa un comentariu