managementul timpului

Managementul timpului: Sfaturi pentru a reduce stresul si de a creste productivitatea

Dezvoltare Personala

managementul timpului

Organizarea sanatoasa si eficienta a timpului este primul pas pentru a reduce stresul in viata ta si pentru a o imbunatati considerabil. Noi va propunem cateva tactici pentru a va schimba obiceiurile si comportamentele nocive ce va pot conduce la stres.

Zi de zi obisnuiesti sa te simti acaparat de multitudinea si complexitatea proiectelor pe care le ai la serviciu?Probabil stii ca gestionarea eficienta a timpului te va ajuta sa rezolvi si sa termini mai multe taskuri in fiecare zi. Ba mai mult, ai beneficii de sanatate de pe urma acestui aspect.

[headlines headline=h3 ]Vezi cele 10 sfaturi pentru a reduce stresul si de a creste productivitatea prin managementul timpului[/headlines]

Curs online de Managementul Timpului

1.    Planifica-ti fiecare zi
Planificarea zilei te poate ajuta sa realizezi mai mult si sa te simti mult mai in control in ceea ce priveste vieata ta. Scrie un to-do list , punand cele mai importante sarcini in partea de sus . Pastreaza un program de activitati de zi cu zi pentru a reduce conflictele si graba din ultimul minut.

2.    Prioritizeaza-ti sarcinile
Sarcini consumatoare de timp , dar relativ neimportante pot consuma o multime de energie din ziua ta. De aceea este nevoie sa stai sa reflectezi asupra a ceea ce este primordial de realizat.

3.    Spune nu sarciniilor neesentiale
Trebuie sa inveti sa iei in considerare obiectivele si programul tau inainte de a accepta sa iei o munca suplimentara asupra ta. Este foarte posibil sa nu o poti face si poti dezamagi oamenii carora le-ai promis acest lucru.

4.    Deleaga
Arunca o privire la lista cu proiecte pe care le ai de rezolvat si ia in considerare oamenii care ar putea fi delegate de catre tine pentru o face, in caz ca timpul nu iti permite.

5.    Ia-ti tot timpul de care ai nevoie pentru a face o treaba de calitate
Daca te grabesti sa faci sau sa rezolvi o anumita sarcina, creznd ca o faci bine si fara effort, ar trebui sa te mai gandesti o data. Pot aparea adesea erori si este necesar sa acorzi timp pentru a nu livra ceva de proasta calitate.

6.    Imparte sarcinile mari , consumatoare de timp in sarcini mai mici 
Lucreaza pe ele cateva minute la un moment dat pana cand obtineti un plan. Apoi este nevoie sa le distribui in asa fel incat sa le poti administra si rezolva cu cat mai putin stres.

7.     Schimba rutina
Atunci cand simti ca te-ai plictisit cu activitatile de la serviciu, incearca si sa faci mici schimbari in rutina (trucul este bun si pentru a preveni instalarea monotoniei). Spre exemplu, daca se poate, devanseaza programul cu o ora, rearanjeaza obiectele de pe birou sau, daca faci ceva anume la prima ora, cum ar fi sa verifici e-mailul, lasa acea activitate pe mai tarziu, si alege o alta pentru primele momente pe care le petreci la serviciu.

8.    Limiteaza distragerile
Blocheaza niste timp in calendar pentru proiecte mari. In acest timp , inchide usa si opreste telefonul, si e-mail.

9.    Dormi cat este recomandat, tine o dieta sanatoasa si fa exercitii fizice regulat
Un stil de viata sanatos poate imbunatati concentrarea, care la randul ei  va ajuta la imbunatatirea eficientei, astfel incat sa puteti finaliza munca in mai putin timp .

10.    Luati o pauza atunci cand este necesar
Prea mult stres poate deraia incercarile tale de a incerca sa devii organizat. Cand ai nevoie de o pauza ia- o. Iesi la o plimbare sau ia-ti zi de concediu sa te odihnesti si sa te re energizezi.

Iti recomand si acest curs de Planificarea si stabilirea obiectivelor. Te va ajuta sa implementezi mai usor sfaturile din articol.

Gandeste Pozitiv!