Top 5 factori motivatori pentru angajati

Cariera

Una din provocarile cele mai mare pe care le are un antreprenor sau un manager, este motivarea angajatilor, reusind sa creeze o echipa functionala. Orice afacere, fie ca este un butic cu 3 angajati fie ca este o multinationala cu 3000 de angajati, stie ca succesul ei depinde in mare parte de oamenii care lucreaza acolo, de modul cum isi fac treaba si cata valoare educ in orele de munca.  

In cei 12 ani de cand conduc echipe, facilitez programe de training si teambuilding pentru mari afaceri antreprenoriale dar si pentru multinationale, am descoperit ce tehnici de motivare a angajatilor functioneaza si ce anume ii demotiveaza.

Top 5 factori motivatori pentru angajati:

Instruire și dezvoltare personală

Orice om are nevoie sa se dezvolte, sa invete si sa simta ca devine mai bun de la o zi la alta. Intr-un mediu economic atat de dinamic si schimbator, invatarea continua devine esentiala si angajatii au asteptari din partea angajatorilor in ceea ce priveste investitiile in cursuri si training-uri.

In functie de meseria pe care o are, un om poate doreste sa isi dezvolte prin training, abilitatile de comunicare sau de gestionarea a timpului sau sa invete mai bine sa foloseasca noi programe software care sa le usureze munca.



Perspective de avansare în carieră

Legat de nevoia precedenta de a deveni mai buni, este si nevoia de a avansa in cariera, de a avea provocari noi pe care sa le depasesti, sa poti castiga mai multi bani accesand poate o pozitie de management. In companiile unde oamenii sunt incurajati si avansati pe pozitii mai bune, pe masura ce abilitatilor lor devin mai bune, motivatia si implicarea angajatilor este si ea mai mare.

Recunoașterea meritelor

Din pacate in Romania nu avem cultura feedback-ului si cu atat mai putin a celui pozitiv. Oamenii au nevoie sa fie vazuti, apreciati si intelesi. Managerii care recunosc meritele oamenilor din echipa, care le ofera feedback in mod constant, atat pozitiv (ii lauda pentru reusite) cat si feedback constructiv (le spune ce pot imbunatatii) reusesc sa isi atinga mai usor obiectivele de business.

Autonomie și responsabilitate

Atunci cand le dam oamenilor libertatea de a se exprima, de a gandi si actiona liber, ii imputernicim! Motivarea apare din reusitele pe care le avem fiecare dintre noi. Angajatii, mai ales cei din pozitii superioare, au mare nevoie de autonomie si responsabilitate pentru a se simti motivati si apreciati.

Increderea in sine si increderea in echipa apare doar prin asumare propriilor comportamente si a rezultatelor pe care le obtinem.

Mediu de lucru plăcut

Si aici intra totul …de la cultura organizationala pana la amplasarea cladirii si cum este amenajat biroul, daca ai cafea buna la birou sau o sala de jocuri. In ziua de azi oamenii pun mare accent pe starea de bine si vor sa aiba acest lucru si la locul de munca. Un mediu de lucru placut inseamna sa ai relatii bune cu colegii si cu managerii, sa ai un spatiu de lucru dragut si confortabil, sa iti fie usor accesibil…

Companiile foarte mari precum Google si Facebook pun mare pret pe a crea un mediu de lucru placut, unii au chiar si sala de sport, paturi pentru somnul de revigorare sau biblioteci.

Oamenii relaxati si motivati sunt mult mai productivi pentru orice companie, muncesc mai bine si lipsesc mai putin de la job.

Tu ce apreciezi cel mai mult din ceea ce ofera angajatorul tau?

Un articol de Daniela Irimia, trainer & coach