Cum isi organizeaza ziua cei mai productivi oameni

Cariera

Privind în jurul nostru vedem că există oameni care reușesc să facă în același timp mult mai multe lucruri decât alții, deși fiecare dintre noi avem exact 24 de ore într-o zi.

Dat fiind acest fapt, modul în care folosim aceste 24 de ore și ne facem managementul timpului face diferența între oamenii productivi și cei cărora nu le ajung aceste ore.

Cum facem ca acele 24 de ore să ne fie suficiente pentru a ne deplasa înspre obiectivele noastre? În ce mod cei mai influenți manageri și conducători reușesc să administreze zilnic zeci de sarcini complicate și urgente, iar niște simpli angajați abia dacă apucă să rezolve 1-2 probleme în aceeași zi?

10 idei de time management obținute din experiența oamenilor productivi:

1.Nu-ți „încărca” ziua cu lucruri care pot fi eliminate din agendă fără să-ți provoace probleme. Înainte de a-ți organiza timpul, organizează-ți mintea. Fii nemilos cu lucrurile inutile. Simplitatea determină claritate.



2. Stabilește-ți obiective de termen lung și sarcini de scurtă durată. Schițează-ți, în scris, un plan anual sau semestrial și împarte-l în planuri lunare și săptămânale. E important ca planul anual să se bazeze pe ceea e important pentru tine, pe valorile tale. Apoi duci totul în jos până la o listă cu sarcini zilnice care implementează planul anual pas cu pas. Privește la un nivel mai mare, apoi pune lupa la un nivel mai mic.

Curs Managementul Timpului- Curs online
Curs Managementul Timpului- Curs online

3. Deleagă sarcinile la care nu te pricepi. Învață să respingi ceea ce nu-ți este nici util, nici interesant.

4. Revezi-ți angajamentele personale. Închiderea unor angajamente deschise îți va aduce energie și timp în plus. Eliminând câteva puncte din lista ta de angajamente, vei câștiga energie și timp suplimentar pentru un mai bun management al timpului.

5. Nu-ți asuma mai multe sarcini decât în situații excepționale și doar dacă ești sigur că reușești să le faci față. Evită, pe cât este posibil multi tasking-ul, deoarece de cele mai multe ori, acesta înseamnă lipsă de eficiență și productivitate redusă.

6. Nu aștepta condiții speciale pentru a începe lucrul la obiectivul tău. Fă un plan, pornește lucrul și îmbunătățește din mers proiectul.

7. Focusează-te pe cei ai de făcut acum. Grijile duc la energie irosită. Toată lumea are și alte griji, poate și mai multe decât tine. Ei reușesc, vei reuși și tu.

8. Începe cu cele mai dificile sarcini. Rezolvă-le în prima parte a zilei, când ai cel mai înalt nivel de energie.



9. Alungă rutina. Schimbă periodic șabloanele de lucru. Folosește-te de creioane colorate, hârtie specială, utilizează copiatoarele color ale firmei, pune-ți la treabă stiloul preferat. Reîmprospătarea mediului de lucru te revigorează, astfel îți vei folosi forțele cu eficiență.

10. Trezește-te dimineața devreme. Fă-ți din asta pilonul nr.1 al disciplinei tale.

Timpul tău îți aparține. Felul în care acesta devine o valoare pentru tine este exact modul în care îți prețuiești tu această inestimabilă resursă. Prin gestionarea corectă și clară a timpului poți deveni stăpân al celor 24 de ore de care dispui în fiecare zi, iar acesta este cel mai mare secret al oamenilor cu adevărat productivi.

Aboneaza-te la newsletter pentru sfaturi utile despre time management si cariera! [mc4wp_form id=”3273″]