Cultiva relatii armonioase la locul de munca

Relatiile armonioase la locul de munca contribuie in mod semnificativ la felul in care ne simtim in raport cu viata profesionala. Tine de noi sa cultivam relatii bune cu cei din jur si asta se poate face prin comunicare. Iata cateva dintre aspectele importante in context profesional care ne ajuta sa fim in echilibru cu noi insine si cu ceilalti:

 

Autenticitatea

O persoana autentica are in mod implicit incredere in sine, isi cunoaste atat atuurile, cat si aspectele pe care este necesar sa le imbunatateasca, se acccepta si isi da voie sa fie ea insasi. Astfel, transmite credibilitate si incredere celor din jur.

Pe de alta parte, lipsa de autenticitate in raporturile interumane poate conduce la situatii neplacute, care uneori sunt dificil de gestionat.

 

Ascultarea activa

Pentru a crea contextul unei comunicari eficiente este esential sa ascultam punctul de vedere al celorlalti in mod activ; ceea ce presupune ca pe masura ce primim informatii le analizam cu scopul de a le intelege si nu de a formula un raspuns pe care il consideram avantajos.

 

Empatia

Empatia reprezinta un pas firesc dupa ascultarea activa. A intelege o perspectiva diferita de a noastra, nu presupune sa actionam altfel decat ne dorim. Insa, fiind flexibili in felul in care gandim cu siguranta vom identifica solutii creative care sa fie satisfacatoare atat pentru noi cat si pentru ceilalti.

 

Oferirea si primirea de feedback

Pentru a dezvolta relatii profesionale armonioase este necesar sa ne facem cunoscut punctul de vedere si in egala masura sa fim deschisi in a asculta parerile persoanelor alaturi de care ne desfasuram activitatea.

Ascultatea feedback-ului nu implica asumarea acestuia, insa cu siguranta poate reprezenta un punct de plecare pentru o discutie de clarificare. 

 

Atitudinea matura

Atitudinea matura reprezinta un aspect cheie in gestionarea eficienta a imprejurarilor dificile intampinate la locul de munca. De asemenea, o astfel de raportare la mediul organizational contribuie la construirea unei imagini profesionale dezirabile.

 

Respectul

Respectul este esential sa se manifeste in egala masura fata de propria persoana si fata de ceilalti, fiind poate cel mai important aspect cand ne raportam la relatiile interpersonale.

 

Pentru calitatea relatiilor pe care le avem atat in mediul profesional, cat si in viata personala, suntem responsabili, astfel incat este necesar sa actionam in consecinta.

Ana Nicoleta Zafiu – Consilier in Cariera, CareerInvest

Lasa un comentariu