10 Solutii sa scapi de burnout

In articolul Ce este BURNOUT-ul si cum se manifesta, am expus care sunt cauzele si efectele acestuia. Asa cum am promis, de data aceasta revin prin a va prezenta care sunt principalele solutii, in cazul in care va confruntati cu burnout-ul.

1.Organizeaza-te

Noteaza-ti zilnic in agenda task-urile pe care este necesar sa le concretizezi si prioritizeaza-le. Evita sa amani proiectele. Daca ai sarcini complexe, stabileste care sunt etapele acestora si realizeaza-le treptat.

Analizeaza care sunt sarcinile care iti consuma cel mai mult timp si identifica solutii de eficientizare a acestora. Chiar daca pe termen scurt construirea unor instrumente de eficientizare a activitatii este consumatoare de timp, pe termen lung aceasta initiativa va fi in avantajul tau.

2.Deleaga

Adreseaza-ti urmatoarea intrebare: “care sunt task-urile pe care eu le realizez si care ar putea sa fie facute mai bine de un alt coleg?”

Dupa ce raspunzi la aceasta intrebare prezinta situatia superiorului tau si gasiti impreuna solutii.

3.Relaxeaza-te

Momentele de relaxare sunt esentiale, inclusiv pentru a fi mai eficient si mai performant. Aloca-ti zilnic cateva minute pe parcursul programului de lucru, pentru activitati care te deconecteaza, cum sunt: sa asculti muzica, cateva exercitii fizice sau socializarea cu ceilalti colegi.

Ia-ti in fiecare zi pauza de masa si evita sa mananci in fata laptop-ului.

4.Acorda importanta pasiunilor tale

Nu-ti refuza nimic din ce iti aduce bucurie! Pasiunile tale sunt o expresie a ceea ce esti tu, asa ca nu este de dorit sa nu-ti acorzi timp pentru acestea.

5.Deconecteaza-te

De multe ori este dificil sa te deconectezi de problemele de la birou, insa daca iti propui acest lucru, vei vedea ca vei reusi. Incearca sa fii constient de gandurile tale si sa traiesti in prezent.

De multe ori cu cat te gandesti mai mult la o problema, cu atat iti este mai neclara solutia. Asa incat, deconectarea de viata ta profesionala, te va ajuta sa vezi lucrurile dintr-o perspectiva mult mai eficienta si sa gasesti solutiile de care ai nevoie.

6.Odihneste-te

Daca iti petreci mult timp peste program si nu te odihnesti suficient, obtii chiar ceea ce vrei sa eviti, adica eficienta ta scade.

Cele sapte-opt ore de somn sunt importante pentru ca te ajuta sa ai un echilibru atat fizic cat si psihic.

7.Diferentiaza lucrurile

E firesc sa fii implicat in tot ceea ce presupune viata ta profesionala, insa e important sa nu lasi problemele din acest plan sa-ti afecteze viata personala.

8.Comunica-ti asteptarile

Discuta cu superiorul tau si comunica-i care sunt asteptarile tale in raport cu beneficiile materiale, statutul pe care il ai in cadrul organizatiei, gradul de autonomie de care ai nevoie, instrumentele si resursele care te-ar ajuta in activitate.

9.Asuma-ti responsabilitatea

E important sa stii ca poti schimba lucrurile care ti se intampla, insa pentru asta, e necesar sa-ti asumi partea ta de responsabilitate. Intreaba-te ce ai putea face tu pentru a-ti fi mai bine.

Daca experimentezi burn out-ul  si simti ca lucrurile nu pot fi schimbate, poate ca alternativa pentru tine e sa-ti schimbi locul de munca.

10.Apeleaza la un specialist

Daca efectele burn out-ului in cazul tau se manifesta intr-o masura in care simti ca ai avea nevoie de suportul si ghidarea unui specialist, fa acest lucru!

 

Burnout-ul este un fenomen cu implicatii complexe, insa chiar exista solutii! Constientizeaza, asuma-ti si fa schimbarea de care ai nevoie, astfel incat sa-ti fie bine!

Un articol oferit de Ana Nicoleta Zafiu, Consilier in Cariera.

Lasa un comentariu