Eficientizarea muncii in echipa

Cariera

Munca in echipa asigura succesul oricarui business. Echipele eficiente se formeaza in timp, cu rabdare si investitii din partea managementului. O echipa eficienta este formata din oameni a caror aptitudini se impletesc intr-un mod armonios, pentru a atinge performanta atat pentru fiecare proiect in parte cat si pentru succesul firmei in care lucreaza. Cum obtii asta ? Primul pas este recrutarea oamenilor potriviti culturii organizationale, apoi pregatirea angajatilor prin programe de training adaptate nevoilor companiei. Iar motivarea oamenilor din echipa reprezinta „cireasa de pe tort” . Un angajat pregatit, motivat si fericit este un angajat de succes, un ambasador al brandului companiei si cel mai valoros activ.

Din experienta mea de peste 8 ani de lucru cu echipe, prin programe de training si teambuilding , va propun

7 pasi de urmat pentru a avea o echipa unita si performanta:

1. Comunicati eficient:
Comunicarea intre membri echipei trebuie sa fie libera si relaxata. De asemenea, comunicarea intre liderul de echipa si membrii ei este indicat sa fie buna pentru ca rezultatele sa fie cele dorite. Aici un training de comunicare eficienta se poate dovedi util.

2. Prezenta unui lider puternic
Este importanta prezenta unui lider cu atitudine a carui putere sa influenteze si restul echipei. O astfel de persoana cunoste interesele colective si le considera mai importante decat ale lui. De asemenea, el reprezinta ehilibrul in echipa, reusind sa-i mentina pe ceilalti concentrati.



3. Delegarea eficienta a sarcinilor
Responsabilitatile nu pot fi asumate de o singura persoana, astfel delegarea eficienta a responsabilitatilor este importanta pentru a usura munca intregii echipe.De fapt, munca in echipa pe asta se bazeaza – fiecare membru sa faca lucrul la care se pricepe cel mai bine.

4. Rezolvarea conflictelor
Este crucial sa nu existe conflicte intre membri echipei, iar un lider puternic trebuie sa ajute rezolvarea lor. Orice problema critica trebuie tratata cu maturitate si poate fi rezolvata cu usurinta fara sa lase urme.

5. Incredere reciproca
Increderea este un termen mai des intalnit cand vine vorba de relatii amoroase, insa acest lucru se aplica usor si la cele profesionale. Intr-o echipa vor exista intotdeauna informatii secrete, detaliile unui proiect nou, care nu ar trebui divulgate. Prin increderea in membri sai, o echipa va functiona armonios. Jocuri de echipa sub forma programelor de teambuilding s-au dovedit utile in cei 18 ani de experienta la Vision Consulting.

6. Obiective comune
O echipa este formata din indivizi cu opinii diferite. De accea este bine sa fie lasate la o parte interesele subiective si privite mai cu atentie cele care sunt in interesul proiectului si a firmei.



7. Respect
Un aspect important si nu de neglijat este respectul. Conflictele  si diferitele actiuni vor fi tratate mai cu usurinta atunci cand respectul este reciproc , de asemenea si productivitatea va fi mai mare.

In prezent este acordata o atentie sporita lucrului in echipa din cauza cererii de a realiza la dead-line cat mai multe proiecte si activitati. Este foarte important pentru orice organizatie sa functioneze corect, membrii sa nu lucreze ca o adunare amorfa ci sa coopereze in vederea unui sigur scop comun, acela de a atinge succesul. Nu luati decizia de a oferi programe de dezvoltare si motivarea angajatilor inainte de a analiza rezultatele echipei pe care o aveti. Evaluati tipul de personalitate al fiecarui angajat, vedeti daca el chiar e potrivit in job-ul respectiv. Apoi alegeti daca un teambuilding este suficient pentru a imbunatati munca in echipa sau un program de team coaching.

Daniela Irimia, Training Manager Vision Consulting