productivitatea la birou pe timp de iarna

Cum sa fii productiv la birou in sezonul rece!

Cariera

productivitatea la birou pe timp de iarna

Te simți mai puțin productiv în zilele reci? Ei bine, potrivit mai multor studii despre cum vremea afectează productivitatea la birou, nu ești singurul! Iată câteva soluții pentru angajatori și angajați pentru a menține o atmosferă productivă la birou!

Productivitatea angajaților este unul dintre factorii critici pentru o afacere profitabilă. Pe de o parte angajatorii vor ca angajații să fie eficienți și să termine cât mai multe sarcini într-un timp limitat, pe de cealaltă parte, angajații au nevoie de mentori și un mediu care să le faciliteze rezultatele.

„Angajații și angajatorii se luptă cu probleme de productivitate în timpul iernii pentru un număr mare de motive. Rezultatele sunt așteptate indiferent de ce moment al anului este. Angajații nu sunt plătiți mai puțin doar pentru că este iarnă, iar clienților unei companii nu le pasă de ce vreme este, ci doar de rezultate.” spune Mihaela Geicu, consilier pentru Dezvoltare Personală & Trainer la Self-Id.

Ce facem la început de sezon rece pentru a rămâne eficienți la locul de munca?

1.       Angajații, mai harnici în zilele însorite!

Statisticile unui studiu realizat de Career Builder arată că 32% dintre angajați sunt mai productivi în zilele însorite și calde. Vremea mohorâtă de afară afectează în proporții semnificative productivitatea la locul de muncă.

Majoritatea angajaților susțin că își pierd din motivație atunci când vremea este apăsătoare și întunecată, așa cum se întâmplă iarna.

S-a constatat că meteo-dependența poate declanșa ceea ce se numește sindromul Seasonal Affective Disorder (SAD) sau tulburările afective sezoniere, caracterizate prin:

–          somnolența pe durata zilei și somn prelungit noaptea

–          creșterea apetitului și luarea în greutate

–          energie scăzută și capacitate de concentrare deficitară după-amiaza

–          interes scăzut la muncă sau în raport cu alte activități

–          mișcări încete și letargice

–          pierderea interesului pentru viața socială

–          iritabilitate

Soluția? Menține temperatura de 22-23° C în birou, optimă pentru concentrare. Nu fi tentat să mărești temperatura doar pentru că afară e frig și nu depăși pragul de 30 ° C,  la care randamentul angajaților începe să scadă cu 10%.

2.       Zilele mai scurte și frigul îngheață activitatea

În sezonul rece, zilele mai scurte și fuga de frig au un impact semnificativ asupra stării și a randamentului pe care îl dăm  la birou. Tentația  cea mai mare este să ne sincronizam cu vremea de afară și să ne înghețăm activitatea la serviciu.

Din cauza zilelor scurte suntem mai expuși la întuneric, iar reacția naturală a corpului este de a produce mai multă melatonină, care cauzează predispoziția la somn.

Soarele apune mult mai devreme (4-5 PM), iar angajații resimt și urgența de a se grăbi acasă și de a pleca de la birou mai devreme.

Soluția? Nu vă lăsați păcăliți de lipsa luminii! Doar pentru că este întuneric, nu înseamnă că trebuie să ne încheiem ziua la 16:00. Stabiliți-vă un program la începutul zilei și un to-do list cu ore de începere și terminare a sarcinilor și respectați-l întocmai.

3.       Fă-ți un plan de bătaie. 1 Ianuarie este doar o dată simbolică!

2014 se apropie de final și nici nu știi cum a trecut!

Mai ieri sărbătoreai Revelionul și îți făceai planurile pentru 2014 și lista de promisiuni față de tine. Nu e încă începutul anului, dar cu siguranță 1 ianuarie este doar o dată simbolică, așa că ne putem stabili obiective oricând. De ce să nu o facem din timp, până nu ne prinde frenezia sărbătorilor ?

Poate fi orice, de la a ieși la o cafea și o poveste cu cineva nou în fiecare săptămână, sau a începe un curs de dans, fotografie sau limbi straine, la a lucra mai mult cu noi înșine pe plan profesional.

Soluția? Un plan scris pe hârtie face cât toate gândurile ce aleargă răzlețe, fără noimă, prin mintea ta. Vezi care e primul pas și pregătește-l. De aici încolo vei fi ocupat să îl atingi. Nu numai că vei simți o oarecare împlinire, dar s-ar putea să-ți impresionezi chiar șeful.

4.       Nu-ți pune doar mintea în mișcare, ci și corpul!

Nu suntem toți prieteni cu sala de sport, însă cine zice ca nu putem fi ?

Măcar o dată sau de două ori pe săptămână, pune-ți corpul în mișcare. Auzim câtă nevoie e să păstrăm corpul și mintea în armonie. Munca de la birou se echilibrează cu puțină mișcare la sală, urcând scările, sau mergând pur și simplu pe jos.

Atenție la nivelul de zaharuri și băuturi carbogazoase sau băuturi energizante consumate. În loc să obținem un plus de energie, rămânem fără vlagă și poftă de muncă. În plus, ne simțim greoi și înceți.

Soluția? Alternativa este o cană de ceai verde pentru reenergizare, o oră de sport, exerciții de stretching la birou și pauze în timpul zilei pentru a maximiza cantitatea de lumină naturală pe care o primim.

5.       Începe curățenia de primăvară din noiembrie!

Mulți așteptăm primăvara să ne urnim pentru a ne aduna și ordona lucrurile. Nu aștepta! Așteptarea nu este o acțiune.

Soluția? Profită de faptul că preferi să stai înăuntru în perioada aceasta. Uită-te printre documentele de pe birou sau din calculator și aruncă la coș sau șterge orice nu îți mai folosește. Vei fi mai puțin copleșit și nu te vei simți la fel de stresat.

6.       Evită răceala de sezon!cafea la birou

Iarna e sezonul răcelilor și al gripelor, iar spațiile deschise înlesnesc gradul de expunere al angajaților.

Soluția? Este mai ușor să prevenim decât să ne reintrăm în formă după o perioadă de convalescență. Chiar dacă uneori e greu sau chiar imposibil să nu te îmbolnăvești când toată lumea e virusată, asigură-te că faci minumul necesar: ia vitamine, spala-te des pe mâini și ai întotdeauna la dispoziție servețele de unică folosință.

7.       Urmărește prognoza meteo îndeaproape

Nu e nimic mai rău decât să întârzii la serviciu din cauza vremii.  Nu faci decât să te stresezi pe drum că nu ajungi la timp și să-ți începi ziua contra productiv.

Soluția? Află din timp cum va fi vremea și pleacă de acasă puțin mai devreme. Daca ești pregătit, vei putea să te concentrezi mai bine când ajungi.

8.       Pauzele mici și dese te ajută să fii consecvent la birou!

Daca îți dai seama că rămâi în urmă, nu renunța! Ia-ți cinci minute pauză și începe din nou cu mai multă energie și idei noi.

Soluția? Poți lucra în perioadei de timp de câte 25 de minute, după care să iei pauze. Ocupă-te de sarcinile importante sau dificile de la prima oră. Dimineața este partea cea mai productivă a zilei pentru majoritatea dintre noi, așa că este mai bine s-o folosim pentru rezolva cele mai importante sarcini.

9.       Evită întreruperile și automatizează sarcinile banale

Sărbătorile de iarnă se apropie și ne gândim la vacanțâ, timpul petrecut cu cei dragi, cadouri, cumpărături. Toate acestea pot fi un factor care întrerupe atenția de la activitatea zilnică.

Vei primi urări și felicitări electronice, colegii îți vor povesti diverse despre planurile lor. Nu te lăsa dus de val, stai deoparte și păstrează-ți concentrarea la ceea ce faci.

Soluția?  Alege o felicitare și trimite-o automat tuturor contactelor tale, în felul asta nu va trebui să îți faci probleme că ai uitat pe cineva. Nu uita totuși să revii cu un telefon personal acolo unde este potrivit s-o faci. Ocupă-te de listele de cumpărături de Sarbatori la sfârșit de săptămână. Pentru a rămâne productiv la locul de muncă este important să faci planuri și să-ți stabilesți programul din timp. În acest fel nu vei fi stresat înainte de Sărbători.

10.   Relaxează-te! Nu uita să te bucuri de timpul liber

După orele pline la birou, oferă-ți o seară specială cu familia și prietenii, o plimbare de toamnă sau o bătaie cu bulgări sau pur și simplu puțin timp de meditație cu tine însuți. Te va ajuta să îți încarci bateriile și să îți împrospătezi mintea astfel încât să nu fii epuizat la final de iarnă.

Un articol de Mihaela Geicu, consilier pentru Dezvoltare Personală & Trainer la Self-Id